به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز صنعت فولاد اروپا همچنان منفی-22/03/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- در خلال 12 تا 18 ماه آینده چشم انداز صنعت فولاد اروپا به دلیل فشار موجود بر قیمت فولاد منفی می ماند. شاید زمان زیادی ببرد تا بهبودی رویت شود.

افت تقاضا، نرخ بهره وری کمتر از 75 درصد کارخانه ها و روند نزولی قیمت مواد اولیه بر قیمت فولاد فشار می آورد. پیش بینی شده قیمت ورق گرم در اروپا تا پایان سال 2013 در حدود 460 تا 510 یورو هر تن درب کارخانه باقی بماند. قیمت مقاطع که در ساخت و ساز به کار می رود ، فولاد با مقاومت بالا  مورد استفاده در حمل و نقل و فولاد استاینلس نیز تحت فشار می باشند. رکود قیمت ها در بازار فولاد بر کارخانه های بزرگ اروپایی از جمله تایسنکروپ فشار می آورد گرچه آرسلورمیتال به لطف فعالیت بین المللی و افزایش تولید سنگ آهن خود سود خواهد برد.

تداوم رکود اقتصادی اروپا بر بازارهای مصرف کننده فولاد تاثیر منفی داشته است. تقاضای سایر کشور ها را نیز نزولی کرده است. به عنوان نمونه عرضه کنندگان سی آی اس به تقاضای داخلی بیشتر توجه می کنند که ظاهرا امسال 3 تا 5 درصد رشد خواهد داشت.

انتظار می رود تقاضای فولاد کشورهای حوزه یورو 2 تا 4 درصد در سال جاری میلادی کاهش یابد در حالی که سال قبل نیز افت 6/9 درصدی داشت. رکود اقتصادی امریکا، چین و سایر کشور های آسیایی موجب شده صادرات خودرو اروپا کاهش یابد و موجب وخیم تر شدن عدم توازن عرضه و تقاضای فولاد گردد.

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۶۵۸
کد خبر : ۱۷,۰۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید