به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تعرفه صادرات ورق گرم چین

بعد از هفته ها مناظره و گفتگو، سرانجام وزارت دارایی چین تعرفه های صادراتی محصولات فولادی را کاهش داد و تعرفه صادرات ورق گرم، مقاطع و برخی محصولات استاینلس استیل و فولادهای آلیاژی را به صفر تا 9 درصد رساند. برخی فروشندگان این کاهش تعرفه را در قراردادهای منعقد شده خود لحاظ کردند.

تجار اظهار می کنند این مصوبه جدید که از اول ژوئن قابل اجرا شده تاثیر فوق العاده ای در بازار صادرات چین نخواهد گذاشت اما حداقل محصولات چینی را مجددا در بازار بین المللی مطرح خواهد کرد.

بعد از این مصوبه قیمت صادراتی ورق گرم چین به حدود 490 دلار در تن فوب خواهد رسید. اگرچه قیمتهایی در همین سطح هم هنوز مورد قبول خریداران قرار نگرفته ولی تجار چینی امیدوارند با بهبودهای اخیر قیمتهای صادراتی در بازار جهانی بتوانند شانس فروش ورق در بازار صادرات را حتی اندک را بدست بیاورند. البته برخی تجار چینی این نگرانی را ابراز کردند که با بالا رفتن سطح قیمتها در بازارهای بین المللی، دیگر تولیدکننده های خارجی هم تولیدات خود را از سر خواهند گرفت و پیدا کردن خریدار حتی با اعمال 9 درصد تعرفه مشکل خواهد بود.

در حال حاضر با تعرفه 9 درصدی صادرات، کارخانه ها و تجار ترجیح می دهند صادرات ورق سیاه آلیاژی با تعرفه 5 درصدی را متوقف کنند. ولی در مورد ورق گرم برش شده قضیه اینطور نیست، چراکه ورق سیاه آلیاژی برش شده 13 درصد تعرفه دارد و تجار برای سود بیشتر ترجیح می دهند این نوع ورق را صادر کنند. در حال حاضر قیمت ورق سیاه آلیاژی برش شده 470 تا 480 دلار در تن فوب است.

۲۳ خرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۸۳۷
کد خبر : ۱,۷۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید