به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید فولاد روسیه رو به بالا- 26/03/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می رود تولید فولاد خام روسیه 5/2 میلیون تن نسبت به سال 2012 بالا رفته در سال 2014 به 72 میلیون و 600 هزار تن برسد. ظاهرا چند خط تولید جدید در مناطق مختلف این کشور وارد چرخه تولید خواهند شد. کوره های قوس الکتریکی سال گذشته 30 درصد معادل 21 میلیون تن از تولید 2/70 میلیون تنی فولاد روسیه را در بر داشتند.

امسال پیش بینی شده تولید فولاد روسیه 72 میلیون تن باشد و میزان رشد در تولید کمتر از رقم رشد قبل از رکود سال 2009 و دو سال پس از آن باشد. این میزان رشد برای تداوم برنامه های سرمایه گذاری این کشور کافی نیست حتی اگر نرخ بهره وری کارخانه ها بالای 90 درصد بماند که از میانگین جهانی بالاتر است.

تا سال 2017 رشد تولید فولاد خام روسیه مثبت ولی آرام خواهد بود  و تقاضای فولاد بیشتر تحت تاثیر بخش ساخت و ساز می باشد که سال گذشته مصرف فولاد این بخش 11 درصد رشد داشت. توسعه فعالیت ساختمانی موجب رونق در فروش مقاطع، ورق گالوانیزه، رنگی و لوله می گردد. تقاضای بخش لوازم خانگی، خودروسازان و کارخانه های تولید لوله های قطور نیز افزایش می یابد.

از طرفی انتظار می رود نظارت ها برای اعمال تعرفه های آنتی دامپینگ افزایش یابد چرا که رقابت جهانی و همچنین داخلی شدید است. صادرات فولاد روسیه کم شده و از طرفی حضور اوکراین، قزاقستان و چین در بازار روسیه پر رنگ تر شده است.

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۷۳۰
کد خبر : ۱۷,۱۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید