به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت نرخ ارز برزیل نسبت به دلار و تاثیر آن بر بازار سنگ آهن این کشور-29/03/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- شرکت معدنی واله که بزرگترین صادر کننده سنگ آهن برزیل است ابراز نگرانی کرده که با تداوم افت نرخ ارز این کشور نسبت به دلار امریکا هزینه ها بالا می رود و با توجه به روند نزولی تقاضای چین، در گرفتن سهم خود از بازار سنگ آهن جهان که در دست شرکت های استرالیایی ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون است دچار مشکل خواهد شد.

ارز برزیل سه ماه گذشته بدترین عملکرد را داشته و احتمالا باز هم افت خواهد داشت و قدرت رقابت برزیل را کمتر می کند. پیش بینی شده رشد تقاضای سنگ آهن و فولاد در چین از 10 درصد 5 ماه نخست سال به 5 درصد خواهد رسید.

شرکت معدنی واله در تلاش است با کاهش هزینه ها، فروش دارایی ها و تاکید بیشتر بر تجارت سنگ آهن اعتماد سرمایه گذاران را افزایش دهد و به سوددهی بیشتر بازگردد. ارزش رئال برزیل نسبت به دلار امریکا سه ماه اخیر 8/7 درصد نزول داشته و به پایین ترین سطح 4 سال گذشته رسید.

تولیدات صنعتی چین در ماه می 2/9 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که پایین تر از سطح پیش بینی های قبلی بود و کمترین رقم رشد 5 ماه ابتدایی سال را از سال 2009 تاکنون ثبت نمود. توسعه اقتصادی چین 4 فصل گذشته زیر 8 درصد بوده و برای اولین بار در 20 سال گذشته چنین رویدادی مشاهده شده است.

طبق پیش بینی ماه گذشته، چین بزرگترن مصرف کننده فلزات جهان، سال 2013 رشد اقتصادی 8/7 درصدی خواهد داشت در حالی که در آوریل 8 درصد برآورد شده بود. همچنین ورلد بانک پیش بینی رقم رشد اقتصادی چین را از 4/8 درصد به 7/7 درصد کاهش داد. در خلال 2 تا 3 سال آینده چین رشد اقتصادی 7 تا 8 درصدی خواهد داشت چرا که مصرف گرایی بر توسعه زیرساخت ها غلبه می کند. واضح است که با افزایش مصرف گرایی و کاهش توسعه زیرساخت ها وابستگی به فولاد کمتر می شود.

۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۲۹
تعداد بازدید : ۷۷۶
کد خبر : ۱۷,۱۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید