به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود مجدد قیمت میله گرد اروپا

بازار میله گرد در اروپای شمالی وضعیت گیج کننده ای پیدا کرده است. طبق گفته یک تولیدکننده آلمانی طی 2 تا 3 هفته این بازار یک چرخه کامل را انجام داد. در بازار آلمان قیمت میله گرد قطر 12 تا 28 میلیمتر به 340 تا 360 یورو در تن سقوط کرد، درحالیکه در هفته اول ژوئن این قیمت 360 تا 380 یورو در تن بود.

برخی اظهار می کنند احتمال ادامه این روند نزولی وجود دارد و ممکن است قیمت میله گرد تا 20 یورو در تن هم پایین بیاید. در اوایل هفته گذشته نگرانی بالا رفتن قیمت میله گرد باعث هجوم خریداران به بازار و بالا رفتن ناگهانی قیمت میله گرد شد ولی در چند روز اخیر قیمت این محصول کاهش چشمگیری را شاهد بود.

در فرانسه قیمت میله گرد به 400 یورو در تن در اواخر می رسید ولی اخیرا با 20 تا 30 یورو در تن کاهش به 380 تا 390 یورو در تن رسید. البته این روند قیمت برای میله سایز 6 تا 8 میلیمتر بوده و سطح قیمت میله گرد 12 تا 28 میلیمتر در بازار فرانسه بین 340 تا 350 یورو در تن است.

برخی منابع در فرانسه اظهار کردند که قیمت میله گرد طی سه هفته گذشته و برای مدت کوتاهی به 410 تا 415 دلار در تن رسید که چندان صحیح به نظر نمی رسد چون تولیدکنندگان اروپا کاهش تولید چندانی نسبت به ماه قبل نداشتند.

تولیدکنندگان اروپایی جهت رقابت با بازار بین المللی، قیمتهای صادراتی خود را پایین آورده بودند. خریداران داخلی هم تمایلی به قیمتهای وارداتی ارزان نشان نمی دهند.

۲۷ خرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۸۸۷
کد خبر : ۱,۷۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید