به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به وضعیت بازارهای جهان در ماه های آینده-21/05/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- از آنجایی که چشم انداز اغلب بخش های تولیدی ضعیف است و فایننس های دولتی محدود می باشد بعید است بخش دولتی یا خصوصی کشورهای مختلف ماه های پیش رو در پروژه های زیرساختی و بخش ساخت و ساز سرمایه گذاری جدیدی داشته باشند از این رو انتظار نمی رود مصرف فولاد نیمه دوم سال 2013 رشد چشمگیری داشته باشد. البته افزایش فروش خودرو و بهره برداری از منابع انرژی غیر رایج به رونق بخش هایی از بازار فولاد کمک خواهد نمود.

وضعیت اقتصاد جهانی به طور کلی نزولی است ولی در آخرین برآورد از چشم انداز بخش تولید حوزه یورو، بازگشت رشد به برخی بازارها عنوان شده است. در پیش بینی های جدید تولید و همچنین مصرف نسبت به اواسط سال 2011 در مواردی رشد داشته  و فعالیت بازار اروپای شرقی و امریکای شمالی نیز بهبود داشت.

ولی در این بین آسیا سرعت رشد بخش تولید بازارهای جهانی را پایین آورده و در بسیاری از اقتصادهای نوظهور کاهش سرعت رشد اقتصادی مشاهده شده است. علت اصلی کاهش قیمت مواد اولیه و تقاضای پایین صادرات محصولات چین و سایر کشورها، افزایش هزینه انرژی و مسئله بدهی ها می باشد.

عدم توازن چین موجب شده بخش مصرف کننده و خرده فروشی قوی تر شود. کارخانه آرسلورمیتال اخیرا پیش بینی نموده که تقاضای خودرو در چین 5 سال آینده رشد 9 تا 10 درصدی داشته باشد که سال 2012  معادل 13 تا 14 میلیون تن برآورد شده بود.

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۶۰۹
کد خبر : ۱۷,۵۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید