به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روسیه به فکر کاهش صادرات قراضه-27/05/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- دولت روسیه به فکر اعمال تعرفه های مالیاتی حفاظت از محیط زیست برای صادرات قراضه است و قصد دارد 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده واردات را حذف کند تا موجودی قراضه در بازار داخلی افزایش یابد و نیاز کارخانه های داخلی که خطوط تولید را افزایش داده اند تامین گردد.

سال 2012 دولت روسیه حاضر نشد مالیات بر ارزش افزوده قراضه وارداتی از قزاقستان را حذف کند ولی قزاقستان یک منبع تامین قراضه برای روس ها باقی ماند به ویژه در بخش های مرزی مشترک با این کشور. البته بعید است روسیه واردات قراضه از سایر کشورها حتی کشورهای همسایه ای چون اوکراین را افزایش دهد چون مراحل ترخیص کالا پر هزینه و زمان بر است. بلاروس هم در کل قراضه صادر نمی کند. روسیه  با عضویت در سازمان تجارت جهانی در سال گذشته باید تا سال 2017 تعرفه صادرات را به تدریج از 15 درصد به 5 درصد برساند. این تعرفه های مالیاتی جدید صادرات، کاهش تعرفه فوق را جبران خواهد کرد. البته در صورت تایید نهایی این مالیات شامل محموله های صادراتی روسیه به بلاروس نمی شود.

برخی تردید دارند این تعرفه های زیست محیطی اعمال شود چون از نظر محیط زیستی روسیه باید صادر کننده های قراضه را تشویق کند چون قراضه  را از کشور خارج می کنند نه این که از آن ها مالیات بیشتر بگیرد.

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۶۰۳
کد خبر : ۱۷,۶۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید