به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مذاکرات سنگ آهن

اتحادیه آهن و فولاد چین از کارخانجات فولادی این کشور خواسته جهت جلوگیری از بروز جنگ قیمت، سنگ آهن مورد نیاز خود را از بازار آزاد و بصورت نقدی خریداری کنند و خرید قراردادی را متوقف کنند. دبیرکل اتحادیه آهن و فولاد چین اظهار کرد که قیمت مزایده ای بازار نقدی سنگ آهن هم به صلاح نیست و این اتحادیه سعی می کند که تجار و کارخانجات را از شرکت در مزایده های خرید سنگ آهن برحذر دارد.

چین که بزرگترین خریدار سنگ آهن است، تخفیف 33 درصدی ریوتینتو را قبول نکرده و خواستار پایین آوردن این قیمت حتی بیشتر از 45 درصد است. دبیرکل اتحادیه آهن و فولاد چین گفت پایین آمدن قیمت سنگ آهن در قراردادهای سلف می تواند قیمت فروش نقدی آنرا مشخص تر کند. وی افزود کارخانه ها نباید خودسرانه در مورد قیمتها تصمیم بگیرند و همگی باید هر چند وقت یکبار در مورد قیمتها مذاکره کنند.

طبق گفته یک تحلیلگر بازار، تعیین یک قیمت پایه مشخص برای خرید نقدی سنگ آهن غیرممکن است و بازار آزاد نمی تواند از یک قیمت مشخص واحد پیروی کند. البته واضح است که در حال حاضر اکثر کارخانجات و معادن از معاملات نقدی راضی ترند. احتمال توافق چین با کاهش 33 درصدی، البته با تجدید نظر هم وجود دارد. و یا اینکه ممکن است ریوتینتو با تخفیف بیشتر برای فصل آینده موافقت کند.

اخیرا شرکت واله برزیل که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیاست با 28 درصد کاهش قیمت با کارخانجات ژاپن و کره به توافق رسیده که این رقم کاهش هم مورد قبول چینی ها قرار نگرفته است.

اتحادیه آهن و فولاد چین شرکت بائواستیل که بزرگترین تولیدکننده فولاد این کشور است را به عنوان مذاکره کننده قیمت سنگ آهن معرفی کرده. شرکتهای ریو لندن و بیلیتون به ترتیب دومین و سومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در دنیا هستند.         

شرکت بائواستیل به نمایندگی از طرف همه تولیدکنندگان فولاد چین وارد مذاکرات سنگ آهن شده و هنوز هم آماده مذاکره با تولیدکنندگان این محصول است. البته هنوز کاهش 33 درصدی قیمت آنها را نپذیرفته.

۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۸۳۵
کد خبر : ۱,۷۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید