به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق جهان عرب منتظر اتمام تعطیلات -21/07/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- تقاضای ورق گرم در امارات و عربستان روز های  اخیر با توجه به نزدیکی اعیاد قربان و غدیر و تعطیلات رسمی کاهش یافته است. یک ماهی است که قیمت معاملات روندی رو به پایین داشته ولی قیمت های پیشنهادی نسبتا ثابت بوده است. روند آینده بازار روشن نیست ولی مسلما مازاد عرضه ادامه دارد.

در عربستان سختگیری های دولت در مورد کارگران خارجی تقاضا را بیشتر کاهش داده چون ساخت و ساز افت داشته و برخی کارخانه ها مجبور شدند از تعداد کارگران بکاهند.

در امارات خوش بینی ها نسبت به بهبود بازار ساخت و ساز بیشتر شده ولی بخش اعظم آن به میزبانی دوبی در نمایشگاه اکسپو 2020 بستگی دارد که تا 27 نوامبر مشخص خواهد شد. در هر حال برخی بعید می دانند تا پایان سال تقاضا چندان تغییری داشته باشد چرا که کارخانه ها کم کم به فکر بستن حساب ها تا آخر سال خواهند بود.

قیمت فعلی ورق گرم ژاپن در امارات 600 تا 610 دلار هر تن سی اف آر دوبی است  و قیمت پیشنهادی تایوان 630 دلار هر تن سی اف آر.

در کل فروش ها نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد افت داشته بازار نگران است. تجار عرب در شرایط فعلی خرید از بازار داخلی را به واردات ترجیح می دهند چون ریسک کمتری خواهند داشت. برآورد شده موجودی ورق گرم در بازار امارات 40 هزار تن باشد.

فعالان بازار انتظار دارند پس از تعطیلات اعیاد قربان و غدیر تقاضا بهتر شود ولی روند قیمت ها روشن نیست. برخی افت قیمت و برخی دیگر بهبود آن را پیش بینی کرده اند.

۲۱ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۶۸۵
کد خبر : ۱۸,۱۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید