به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به برخی بازارهای فولاد در هفته گذشته -19/08/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته های اخیر قیمت محصولات فولادی در امریکا روندی رو به بالا داشته و چینی ها نیز وارد بازار شدند و قیمت انواع ورق و مقاطع خود را بالا بردند. البته سه ماه پایانی هر سال در شمال آسیا قیمت ها بالاست چون خنک شدن هوا ساخت و ساز را بالا می برد تا این که در زمستان مجددا بازار را ساکت می کند.

در هر حال فعالان بازار افزایش قیمت های اخیر بازار فولاد چین را تصحیح قیمتی پس از دو ماه روند نزولی می دانند. گرچه تقاضا بد نیست ولی تولید بالاست و اجازه رشد قیمت چشمگیر را نمی دهد. باز هم برخی کارخانه ها در چین برای تعمیرات تولید را کاهش می دهند ولی در مقابل مازاد عرضه بازار ناچیز است.

هفته گذشته بهبود خرید ها از جانب چینی ها به بازار سنگ آهن کمک کرد و حدود 3 دلار رشد قیمت مشاهده شد.

در امریکا قیمت محصولات فولادی پس از رشد قیمت های اخیر ورق گرم، سرد و تخت در هفته های گذشته حال به ثبات رسیده است. در واقع برخی کارخانه ها با توجه به افزایش قیمت قراضه حاشیه سود خود را در خطر می بینند.

همچنین قابل ذکر است هفته گذشته قیمت قراضه وارداتی به ترکیه  5 تا 10 دلار هر تن بالا رفته به 395 دلار هر تن سی اف آر رسید.

از طرفی  در اروپا قیمت ورق هفته گذشته 5 یورو هر تن افت داشت  ظاهرا قیمت ها به کف رسیده و اغلب کارخانه ها برای فروش تولیدات سال جدید میلادی به دنبال افزایش قیمت هستند.

 

۱۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۵۷۱
کد خبر : ۱۸,۳۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید