به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم اندازی روشن در انتظار بازارهای جهانی فولاد-19/08/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- کارشناسان بر این باورند که تقاضای جهانی فولاد و همچنین قیمت آن در خلال سه سال آینده روند صعودی آرامی خواهد داشت ولی سرمایه گذارها سعی دارند با احتیاط گام بردارند. به گزارش انجمن جهانی فولاد مصرف ظاهری فولاد جهان که سال گذشته تنها 2 درصد بهبود داشت امسال با 1/3 درصد رشد به یک میلیارد و 480 میلیون تن می رسد و سال آینده با رشد 3/3 درصدی به یک میلیارد و 520 میلیون تن خواهد رسید. مصرف ظاهری فولاد شامل فولادی است که تولید کننده ها و وارد کننده ها به بازار تحویل می دهند و میزان مصرف انبارها را شامل نمی شود.

میزان تقاضای فولاد در کشورهای با اقتصاد نوظهور ضعیف است ولی چین استثناست. چرا که توسعه زیرساخت ها تقاضای فولاد چین را امسال تا 6 درصد بالا می برد. سال آینده تقاضای فولاد کشورهای توسعه یافته به رشد مثبت باز می گردد ولی در اروپا آرام می ماند.

موسسه مپس پیش بینی کرده تا سال 2016 قیمت فولاد هر سال رو به بالا خواهد بود. البته هنوز مشکلاتی پیش رو وجود دارد. محدودیت های بودجه ای دولت ها توسعه زیرساخت ها را کاهش می دهد  و تقاضای چین نیز شاید کاهش یابد. پیش بینی شده قیمت سنگ آهن در میان مدت کاهش یابد در نتیجه از قدرت افزایش قیمت محصولات فولادی می کاهد.

 

 


۱۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۶۸۲
کد خبر : ۱۸,۳۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید