به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به چشم انداز مصرف فولاد در چین-20/09/1392

مرکز خدمات فولاد ایران-  برآورد شده سال 2013 تولید فولاد خام چین 693 میلیون تن باشد و سال آینده با 2/3 درصد بهبود به 715 میلیون تن برسد.

با توجه به ظرفیت فعلی تولید فولاد چین، مسئله مازاد ظرفیت در صنعت فولاد این کشور تداوم خواهد داشت. چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد دنیاست ولی سال های اخیر تحت تاثیر کاهش تقاضا و افت قیمت ها و مازاد ظرفیت تولید ضعیف تر شده است. کاهش روند رشد در بخش های مهم مصرف کننده فولاد از جمله ماشین آلات، لوازم برقی و کانتینر سازی دلایل اصلی کاهش مصرف فولاد چین بوده است.

انتظار می رود مصرف فولاد چین سال 2014 کمی بهبود داشته باشد و از بین 8 بخش اصلی مصرف کننده فولاد، خودروسازی و ساخت خطوط ریلی بهترین رشد را در مصرف فولاد خواهند داشت که به ترتیب 8 درصد و 3/8 درصد نسبت به سال 2013 بهبود در مصرف فولاد خواهند داشت. مصرف فولاد بخش ماشین آلات چین سال آینده 3/5 درصد و لوازم خانگی 5 درصد بالا می رود. از طرفی مصرف فولاد بخش انرژی، ساخت و ساز و کانتینر سازی بهبودی جزیی خواهند داشت.

در بخش کشتی سازی نیز به دلیل رکود بازارهای جهانی، در چین تقاضای فولاد این بخش سال آینده ثابت می ماند. همچنین پیش بینی شده قیمت سنگ آهن سال آینده بالا بماند و تقاضای چین یک میلیارد و 172 میلیون تن برآورد شده که 70 درصد آن وارد خواهد شد.

۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۵۸۱
کد خبر : ۱۸,۵۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید