به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به بازار فولاد سی آی اس -21/09/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- در سال 2013 بازار فولاد و مواد اولیه جهان در کل جوی منفی داشت. در اغلب کشورها عدم توازن عرضه و تقاضا شدت یافت. در این بین صادر کننده های فولاد سی آی اس مجبور شدند برای حفظ سهم خود از بازارهای مقصد در قیمت های پیشنهادی تجدید نظر کنند گرچه این راهکار نیز نتیجه چندان مطلوبی برای آن ها نداشت  و میزان عرضه فولاد سی آی اس به منطقه منا تا 15 درصد نسبت به سال 2012 پایین آمده است. از جمله علل کاهش عرضه فولاد سی آی اس به منطقه منا ناآرامی های سیاسی اجتماعی و افزایش قدرت رقابت بازارهای  داخلی منطقه بوده است.

همچنین قابل ذکر است سال جاری با این که وضعیت بازار جنوب اروپا به ویژه ایتالیا مطلوب نبود افت ارزش دلار نسبت به یورو موجب شده عرضه صادراتی ورق  سی آی اس به این منطقه بالا برود. البته اخیرا نشانه های بهبود در این بازار نمایان شده و در سایر کشورهای اروپا نسبتا ثابت بود.

در خاور دور مصرف فولاد سی آی اس پایین آمده که علت قیمت های پایین رقبا بوده است. در بازار امریکای شمالی نیز وضعیت مشابه ای مشاهده شده است.

در چنین شرایطی صادر کننده های فولاد سی آی اس مجبور به پیروی از سیاست قیمت گذاری ارزان شدند و شاید نتوانند سال 2014 را با قدرت شروع کنند. قاعدتا رونق بازار منطقه منا تاثیر مستقیمی بر بهبود وضعیت بازار فولاد سی آی اس خواهد داشت.

۲۱ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۷
تعداد بازدید : ۷۰۳
کد خبر : ۱۸,۵۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید