به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار جهانی قراضه تحت تاثیر رکود بیلت و میلگرد-28/09/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- زمستان هر سال قبل از تعطیلات کریسمس با کاهش عرضه قراضه و افزایش خرید های ترکیه بازار قراضه رونق می گیرد ولی ظاهرا امسال این چنین نشده و بازار این ماده اولیه یخ زده است.

اخیرا قیمت قراضه وارداتی در ترکیه در حدود 397 تا 400 دلار هر تن سی اف آر در ثبات بوده است. قیمت های پیشنهادی قراضه آ3 غرب اروپا و روسیه بالا رفته به 385 تا 390 دلار هر تن سی اف آر ترکیه رسیده ولی خریدار چندانی نداشته است.علت اصلی این سکوت در بازار قراضه جهانی رکود بازارهای بیلت و میلگرد است که در خلال 10 روز گذشته بین 5 تا 7 دلار هر تن افت قیمت را تجربه کرده اند.

با افزایش اختلاف قیمت بیلت و قراضه و رکود بازار صادرات میلگرد ترکیه، به تدریج تمایل ترک ها به خرید بیلت سی آی اس بیشتر شده تا قراضه. آخرین قیمت میلگرد ترکیه در امارات 586 تا 587 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است.

البته با این حال افزایش قیمت قراضه و بیلت علی رغم نبود تقاضا در هفته های آتی اجتناب ناپذیر است چرا که عرضه قراضه کم است و بنادر دریای سیاه در زمستان یخ زده عرضه بیلت را محدود می سازد. بیلت سی آی اس بین 505 تا 510 دلار هر تن فوب موجود می باشد و برخی موفق نشدند قیمت را در 510 دلار هر تن فوب نگه دارند.

۲۸ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۷۳۰
کد خبر : ۱۸,۶۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید