به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دیدار و مذاکره مقام ارشد بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی فرانسه با رییس هیات عامل ایمیدرو-28/09/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- مقام ارشد بزرگ ترین تشکل خصوصی فرانسه از برنامه حضور گسترده سرمایه گذاران این کشور در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله معدنی و صنعتی ایران خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ تیه ری کورتین (Thierry Courtaign) مدیر عامل و نایب رییس بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی فرانسه با نام MEDEF همراه با دیپلمات های سفارت آن کشور در ایران در دیدار با رییس هیات عامل این سازمان با اعلام خبر فوق تصریح کرد:‌ روزهای 4 تا 5 فوریه 2014 (15 و 16 بهمن) مدیران بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی فرانسه در تمامی حوزه های کسب و کار به ایران سفر خواهند کرد که بخشی از این هیات ، فعالان معدنی و صنایع معدنی هستند. 
وی با تاکید بر اینکه فرانسوی ها به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده این سفر را تدارک دیده اند گفت: در آن تاریخ حدود 50 شرکت حداکثر توان خود را برای همکاری با طرف های ایرانی ارایه خواهند داد و امیدواریم که شرکت های ایرانی نیز با همین وزنه وارد مذاکره شوند. کورتین تصریح کرد: در مدت یک هفته اخیر 30 شرکت فرانسوی برای پیوستن به این هیات و سفر به تهران ثبت نام کرده اند. 

‌سازمان بین المللی ،غیر دولتی و غیر انتفاعیMEDEF  که در سال 1989 تاسیس شده متشکل از 800 هزار بنگاه اقتصادی فرانسه با 20هزار کارمند در سراسر دنیا است . این سازمان نماینده کنفدراسیون کسب و کار فرانسه ، 41 مدیر اجرایی از شرکت های بین المللی آن کشور را در بر می گیرد. ماموریت این سازمان ترویج دانش فنی و پشتیبانی از کسب و کار شرکت های فرانسوی با هدف همکاری های پایدار و بلند مدت است. این تشکل غیردولتی تاکنون در 150 کشور دنیا فعالیت داشته است.  مدیر عامل و نایب رییس MEDEF در ادامه سخنانش با اعلام این جمله که «می خواهیم به روابط سابق خود با ایران برگردیم» اظهار داشت: ملاقات با سفیر فرانسه در ایران ،‌ تعدادی از سرمایه گذاران فرانسوی و همچنین رییس اتاق مشترک دو کشور در ایران از جمله اقداماتی بوده که تاکنون برای سفر هیات فرانسوی به ایران انجام داده ایم.

کورتین همچنین تلاش های علی آهنی سفیر ایران در فرانسه برای گسترش روابط اقتصادی دو طرف را بسیار ثمر بخش خواند.  وی با یادآوری اینکه طی 46 سال گذشته بارها به ایران سفر کرده است گفت: در مدت دو سه روزی که در ایران بوده ام تغییرات اساسی در حوزه های فن آوری ،‌زیرساختی و ... حتی نسبت به سال 2004 دیده ام.

 به گفته کورتین ،‌شرکت های فرانسوی همواره از همکاری با طرف های ایرانی بسیار خرسند بوده اند.  رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با استقبال از برنامه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی فرانسه به ایران گفت: با توجه به حوزه وسیع معدن و صنایع معدنی زمینه همکاری های زیادی برای دوطرف وجود دارد به طوری که می توان بخش بزرگی از آن برنامه را به این حوزه اختصاص داد.  مهدی کرباسیان به جایگاه مناطق ویژه صنایع انرژی بر جنوب و منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه های ما در این بخش نیز آماده ارایه برای سرمایه گذاری و همکاری های مشترک است و دراین میان تامین ماشین آلات معدنی یکی از اولویت های ما محسوب می شود.  معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بر نامحدود بودن سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید و تصریح کرد: این سازمان با توجه به قوانین حاکم بر آن ، مسیرهای ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی در اختیار دارد.  وی به حضور روزافزون شرکت های معتبر اروپایی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: فرانسوی ها در این فضای ایجاد شده طوری برنامه ریزی کنند که از رقبای خود عقب نمانند.

( منبع: ایمیدرو)

 

۲۸ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۶۷۶
کد خبر : ۱۸,۶۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید