به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار میله گرد اروپا

مرکز خدمات فولاد ایران – قیمت انواع میله گرد در اروپای جنوبی به ثبات رسیده که دلیل آن افزایش سطح صادرات است تا تقاضای داخلی. قراضه و بیلت طی ماه گذشته افزایش قیمت داشته که تاثیر آن بالا رفتن اندک قیمت میله گرد بوده است. از طرفی با نزدیک شدن به تعطیلات تابستان خریداران قراضه ترجیح می دهند الان خرید کنند تا در ماه سپتامبر.

بهبود بازارهای خارج اروپا باعث شده روند صادرات نسبت به فروش داخلی وضعیت بهتری داشته باشد. مسئله زمان تحویل و قیمتهای رقابتی هم در بازار کالاهای وارداتی تاثیر منفی گذاشته است. بازار واردات اروپا هنوز راکد است. ترکها میله گرد خود را در قیمت 474 دلار در تن فوب (337 یورو) به افریقا و کشورهای خلیج فارس عرضه می کنند که این قیمت برای بازار اروپا بسیار گران و اصلا به صرفه نیست.

برخی می گویند ممکن است قیمت میله گرد اروپا 20 یورو بالا برود، ولی حتی با این افزایش هنوز قیمت آن نسبت به 330 تا 350 یورو در تن ماه گذشته کمتر است. طبق گفته یک تاجر قیمت 350 یورو در تن هم برای میله گرد در بازار فعلی اروپا کمی بالاست، اگرچه برخی تولیدکنندگان یونانی میله گرد خود را در این قیمت عرضه می کنند. ولی در کل قیمتها کمتر از این حد است.

بازار مفتول هم تقریبا وضعیت مشابه میله گرد دارد. امیدی به تغییر این روند طی جولای و آگوست نیست ولی ممکن است در ماه سپتامبر و بعد از تعطیلات تقاضا بهتر شده و قیمتها بالا برود.

۱۰ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۱۵۲
کد خبر : ۱,۸۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید