به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار قراضه وارداتی ترکیه فعلا متوقف-26/10/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- مذاکرات خرید قراضه وارداتی در ترکیه همچنان ادامه دارد و طرفین هنوز به توافق نرسیده اند. این هفته عرضه کننده ها قیمت ها را بالاتر برده اند از طرفی خریدارها نیز عجله ای در معامله ندارند. چون قیمت فولاد پایین است کارخانه های ترک تمایلی به خرید قراضه ندارند عرضه قراضه نیز با بازگشت همه به بازار از تعطیلات بیشتر شده است. موجودی انبار برخی از تجار به دلیل تعطیلات سال نو بالا می باشد.

در هر حال تجار قراضه آمادگی کاهش قیمت را ندارند. در امریکا بازار داخلی رونق دارد که قیمت ها را بالا برده به عنوان نمونه قراضه خرد شده در میدوست تا 20 دلار هر شورت تن بالا رفته جمع آوری قراضه نیز تحت تاثیر سرمای شدید هواست. از این رو شاید قراضه سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 امریکا را بتوان در 400 تا 405 دلار هر تن سی اف آر ترکیه همچون قبل معامله نمود.

اروپایی ها که از امریکا ارزان تر پیشنهاد می دهند دلیلی برای پایین آوردن قیمت قراضه نمی بینند. قیمت فعلی قراضه 20-80 اروپا 390 تا 398 دلار هر تن سی اف آر ترکیه است.

در حوزه دریای سیاه نیز علی رغم ضعف تقاضا قیمت پیشنهادی قراضه آ3 روسیه و رومانی 386 تا 390 دلار هر تن سی اف آر و 380 تا 384 دلار هر تن سی اف آر است که ثابت مانده است. شاید هفته آینده پیدا کردن مشتری در این قیمت ها دشوار تر شود. خریداران ترک ترجیح می دهند با تجاری که انعطاف پذیری بیشتری در قیمت گذاری دارند معامله کنند.

۲۶ دی ۱۳۹۲ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۵۹۱
کد خبر : ۱۸,۸۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید