به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فعالان بازار سنگ آهن چین نگران کاهش قیمت ها-15/12/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح خود از ژوئن سال گذشته رسیده چون تقاضا کم است و تجار نگران از افت بیشتر قیمت عرضه را بالا برده اند. از اواسط فوریه تا کنون قیمت سنگ آهن در چین 6 درصد افت داشته  تلاش های دولت چین برای کاهش مازاد ظرفیت تولید فولاد نیز می تواند به رکود بیشتر بازار این ماده اولیه بیانجامد.

آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 116 دلار و 80 سنت هر تن خشک سی اف آر چین ثبت شده است که از 28 ژوئن سال قبل بی سابقه بوده و از ابتدای سال جاری تا 13 درصد افت داشته است.  برخی از تجار  سنگ آهن در چین اخیرا در تلاش برای فروش محموله های انبار شده خود به دنبال مشتری بوده اند چرا که نگرانند قیمت به زیر 100 دلار هم برسد.

آخرین بار قیمت سنگ آهن سپتامبر 2012 به کف سه سال قبل آن رسیده 86 دلار و 70 سنت ثبت شد که بسیاری از معادن با هزینه بالای تولید در چین و شرکت های معدنی بزرگی چون ریو تینتو و بی اچ پی را واداشت به فکر کاهش هزینه های تولید و توسعه باشند.

همچنین قابل ذکر است آخرین قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای 2/0 درصد بالا رفته 560 دلار هر تن ثبت شده است در حالی که چند روزی نزولی بود.

۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ۰۸:۲۴
تعداد بازدید : ۶۷۰
کد خبر : ۱۹,۱۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید