به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش سرعت رشد تقاضای فولاد در سطح جهان-23/01/1393

مرکز خدمات فولاد ایران- طبق آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد پیش بینی شده مصرف فولاد جهان در سال جاری میلادی 3.1 درصد بالا رفته به 1527 میلیون تن برسد. در حالی که سال 2013 میزان رشد مصرف 3.6 درصد بود. یکی از علل اصلی این کاهش پایین آمدن نرخ رشد مصرف فولاد چین از 6.1 درصد سال گذشته به 3 درصد در سال جاری می باشد. اقتصاد چین رو به رشد است ولی روند رشد آن از گذشته آرام تر است که بر بازارهای جهانی نیز اثر گذار است.

امسال اقتصاد کشورهای در حال توسعه کمی عقب نشینی می کنند و تقاضای فولاد وابستگی بیشتری به اقتصادهای توسعه یافته خواهد داشت. در امریکا تقاضای فولاد پس از افت 0.6 درصدی سال گذشته سال 2014 تا 2015 بهتر می شود. میزان تقاضای فولاد در کشورهای عضو نفتا نیز سال جاری رشد 3.8 درصدی و سال 2015 معادل 3.4 درصد بهبود خواهد داشت.

در حوزه یورو امسال تقاضای فولاد 3.1 درصد بالا می رود و سال آینده 3 درصد رشد خواهد داشت. در سی آی اس تقاضای فولاد سال جاری رشد 1.1 درصدی خواهد داشت در حالی که سال قبل 2.2 درصد بود. علت کاهش برآورد ها ناآرامی های سیاسی اخیر است.

خاور میانه و شمال افریقا بیشترین سرعت در رشد تقاضای فولاد را سال جاری تجربه خواهند نمود که سال جاری 6.1 درصد و سال آینده 9.4 درصد خواهد بود. روند شهرسازی در اغلب کشور های منطقه موجب شده تقاضای فولاد صعودی باشد. درآمد ثابت حاصل از فروش نفت به بسیاری از کشورهای منطقه اجازه داده در بخش ساخت و ساز سرمایه گذاری کنند.

۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۱۴۵
کد خبر : ۱۹,۲۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید