به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حباب قیمت ورق – 22/04/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – با توجه به ضعف تقاضا در بسیاری ار نقاط دنیا، افزایش قیمت انواع ورق در جهان بعنوان یک حباب تلقی میشود علت افزایش قیمت ورق، خالی شدن انبارها و تجدید موجودی توسط تجار بزرگ است در حالیکه تقاضای موثر در میان مدت افزایش نخواهد یافت.

البته محدودیت عرضه و افزایش قیمت در نقاط کلیدی دنیا مثل چین، خاور دور و روسیه آرامش نسبی به دست اند کاران میدهد تا بازار را در حال رشد ببینند و اگر هم احتمال ترکیدن حباب باشد چندان زیاد نخواهد بود. البته این بستگی به سیاست کارخانجات دارد که در طی چه مدت زمانی تولید خود را افزایش خواهند داد.

هفته گذشته افزایش قیمت ورق گرم کویل محصول روسیه 50 تا 100 دلار افزایش یافت  که بسیار تعجب بر انگیز بود این امر روی بازار ورق گرم امریکا هم اثر گذاشت و قیمت این کالا در امریکا به 500 دلار هر شورت تن رسید. این در شرایطی است که بائو استیل بعنوان پیشرو کارخانجات چین قیمت ورق گرم کویل را که پایه قیمت ورق است برای تحویل اگوست اعلام نکرده است تولید کننده گان ورق به سیاست تجدید موجودیها خوشبین هستند ولی آنها بازار را سریعتر از قدرت جذب اش بالا برده اند.

نتیجه آن رسیدن به نقطه اوج قیمت ها و شروع بدگمانی به شرایط بازار شده است، در این میان خریدهای قراضه توسط ترک ها یکی از عوامل افزایش قیمت مقاطع بوده است آنها در ماه اخیر 30 محموله بزرگ خریداری کرده اند ولی نباید فراموش کرد که ماه رمضان در پیش است  بنابراین ریسک ماههای آینده بالاست. ولی امیدواری ترک ها به فصل چهارم سال جاری است که تقاضا در خاور میانه باید افزایش یابد.

 

۲۲ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۴۹۰
کد خبر : ۱,۹۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید