به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار چین در ابهام – 23/04/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – در ماه می اکثر کارخانجات چین پس از 7 ماه به سود آوری رسیدند. برای هفته های متوالی قیمت ها رو به بالا رفت و همه را خوشحال کرد ولی هفته گذشته قیمت ها آرام شد و کمی کاهش یافت. کارخانجات و تجار بزرگ نگران رکود بازار در هفته های آینده هستند چون مصرف کننده گان نهائی هنوز به قیمت های بالا روی خوش نشان نداده اند. همین امر بهبود بازار را زیر سوال برده است.

توقف افزایش قیمت بعنوان یک زنگ خطر از طرف بعضی کارشناسان تلقی شده است. علت این امر ضعف تقاضای موثر پس از افزایش قیمت هاست. این امر نشانه آن است که بهبود اقتصادی هنوز زمان می برد.

بررسیها نشان میدهد قیمت آهن آلات ساختمانی در بعضی مناطق چین کمی کاهش یافته است. قیمت ورق گرم و سرد ثابت مانده است و افزایش نیافته. انتظار میرود روند برگشت قیمت ها ادامه داشته باشد سرعت تنزل قیمت مقاطع ساختمانی بیشتر است چون در فصل گرما و بارانهای موسمی تقاضای آنها کاهش می یابد ولی قیمت ورق ثابت خواهد ماند و اگر افزایش هم داشته باشد در سطح بسیار محدود خواهد بود.

قیمت ورق کویل و میله گرد باید کاهش یابد علت آن افزایش تولید در خلال دوره بالا رفتن قیمت هاست تولید روزانه چین در ماه می به 5/1 میلیون تن رسید و در 20 روز اول ژوئن 50 هزار تن دیگر بالا رفت اگر متوسط تولید 52/1 میلیون تن در روز در خلال ماههای آینده باشد تولید فولاد خام در فصل سوم 139 میلیون تن خواهد بود که برای فصل چهارم هم همین میزان پیش بینی میشود معنای آن اینست که تولید فصل سوم امسال در مقایسه با سال قبل 5/9 درصد و فصل چهارم 7/27 درصد افزایش خواهد یافت در حالیکه تقاضای واقعی در بخش های پایین دستی این رشد را نشان نمیدهد بنابراین تولیدکننده گان و تجار باید دقت کنند تا بازار کنترل گردد در غیر اینصورت تعادل بازاردر فصل سوم امسال کاملاً بهم خواهد ریخت.  

 

 

 

۲۳ تیر ۱۳۸۸ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۱۲۰
کد خبر : ۱,۹۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید