به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درخواست حذف تعرفه وارداتی ورق ترکیه – 24/04/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – طی اجلاس هفته گذشته وزارت امور خارجه ترکیه، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ورق خواستار لغو واردات این محصول شدند. در حال حاضر تعرفه واردات ورق گرم 13 درصد و برای ورق سرد 14 درصد است. شرکت کنندگان در این اجلاس از جمله اردمیر، بورچلیک و ازدرمیر و مصرف کنندگان از جمله بی ساد بودند. کارخانجات تولیدی و مصرف کنندگان ورق با مشکل کمبود تولید داخلی روبرو هستند.

ترکیه مجبور است تا 7 میلیون تن ورق مورد نیاز خود را از طریق واردات تهیه کند. شرایط فعلی بازار به خودی خود وخیم است و تعرفه 50 دلار در تن هزینه اضافی است که باید متحمل شوند ضمن اینکه این امر بازار صادرات کالاهای ساخته شده را نیز تهدید می کند.

بدلیل کمبود موجودی ورق در بازار ترکیه، اردمیر محصول 550 دلاری خود را به قیمت 750 تا 800 دلار در تن عرضه می کند. مصرف کنندگان معتقدند که دولت ترکیه باید تعرفه واردات را حذف کرده و یا حداقل آنرا به 5 درصد برساند تا از صنایع مصرفی حمایت کند.

مدیر کل واردات وزارت امور خارجه ترکیه گفت بعد از تحقیقات و بررسی در مورد شرایط بازار، احتمالاً تا 20 روز آینده تعرفه جدید وارداتی را اعلام خواهیم کرد. او افزود در جهت حمایت صنایع مصرفی، تا چند سال آینده ظرفیت تولید ورق در ترکیه افزایش خواهد یافت.

۲۴ تیر ۱۳۸۸ ۰۸:۴۱
تعداد بازدید : ۸۵۶
کد خبر : ۱,۹۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید