به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازارهای فولاد دنیا نگران افزایش صادرات فولاد چین-27/02/1393

مرکز خدمات فولاد ایران-  وزارت اقتصاد مکزیک اخیرا به سفارت چین هشدار داده احتمال دارد به زودی به بررسی وضعیت واردات ورق از چین و اعلام تعرفه آنتی دامپینگ بپردازد. ظاهرا افزایش صادرات فولاد چین موجب نگرانی هایی در این کشور شده سات. مکزیک در جولای 2013 به بررسی وضعیت واردات فولاد از چین پرداخت و آوریل سال جاری نیز یک بررسی دیگر از ورق سرد وارداتی از چین را اعلام نمود.

سه ماه نخست سال جاری چین 134 هزار تن ورق فولادی به مکزیک صادر کرده  که نسبت به مدت مشابه سال 2013 حدود 348 درصد بالا رفته است. این رقم معادل 58 درصد کل صادرات ورق چین به مکزیک در سال گذشته است.

در کنار افزایش صادرات فولاد چین به مکزیک در سه ماه نخست سال جاری، صادرات فولاد چین به امریکای جنوبی، اروپا و امریکا نیز در این مدت 50 درصد بالا رفته که می تواند به تولید کننده ها در این کشورها آسیب بزند و تعداد پرونده های آنتی دامپینگ افزایش یابد.

در سال جاری 20 پرونده آنتی دامپینگ بر علیه محصولات فولادی چین در سطح جهان باز شده که موجب افزایش نگرانی ها از تاثیر چین بر بازار های فولاد تا پایان سال شده است.

در ماه آوریل صادرات فولاد چین 11.5 درصد نسبت به ماه می و 35.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالا رفته به 7 میلیون و 540 هزار تن رسید. در 4 ماه نخست سال نیز صادرات فولاد چین 29 درصد نسبت به سال قبل بالا رفته 25 میلیون و 870 هزار تن ثبت شد.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۶۱۱
کد خبر : ۱۹,۵۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید