به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

منابع ارزی در وضعیت بحرانی نیست-28/02/1393

مرکز خدمات فولاد ایران-به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"عزت الله یوسفیان ملا" درباره علل افزایش نرخ ارز گفت: نرخ ارز تابعی از الگوهای اقتصادی، سیاسی و روانی است اما باید پذیرفت یکی از دلایل مهم و تاثیر گذار در تعیین نرخ ارز، نتایج مذاکرات هسته ای بر این بازار است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه نشان داده که از چند روز قبل آغاز مذاکرات هسته ای، بازار ارز شدیدا تحت تاثیر اخبار مذاکرات ایران با گروه 1+ 5 قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: با وجودی که مقرر شده که مذاکرات هسته ای ادامه یابد اما امروز قیمت دلار با رشد روبرو شده است بنابراین باید به این موضوع توجه کرد.

یوسفیان ملا در پیش بینی آینده نرخ ارز گفت: همانطور که قبلا بیان کردم بخشی از قیمت دلار ناشی از تاثیرات تحولات سیاسی است بنابراین آینده مذاکرات هسته ای در تعیین قیمت دلار تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت کشور از لحاظ منابع ارزی در وضعیت بحرانی نیست و بدهی ارزی قابل توجهی نداریم و علاوه بر این موضوعات وجود منابع ارزی در صندوق توسعه ملی نیز یک نوع پشتوانه ارزی برای کشور محسوب می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نکته مهم دیگر این است که باید در نوسانات شدید ارزی مسئولان اقتصادی عملکرد مطلوبی داشته باشند و از فضای روانی کاذب بازار ارز بکاهند و اجازه ندهند برخی های قیمت دلار را بدون توجیه اقتصادی بالا ببرند.

منبع : اکو نیوز

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۶۴۲
کد خبر : ۱۹,۵۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید