به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تحرک بازار کار نیازمند تغییر سیاستهای اقتصادی -29/02/1393

مرکز خدمات فولاد ایران- یک کارشناس حوزه کار معتقد است: دولت زمانی می‌تواند در حوزه تولید گره‌گشا باشد که ضمن کم کردن تصدی خود در اقتصاد، سیاستهای کلان اقتصادی را تغییر و قوانین و مقررات را اصلاح کند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر تخصیص منابع مالی یکی از ابزارهای اساسی برای تحرک بخشی به بازار کار است و دولت باید در سیستم نظام بانکی کشور تغییراتی ایجاد کند تا بانکها در خدمت تولید و صنعت کشور باشند.

وی افزود: اگر سیاستهای بانکی تغییر نکند باز هم به بن بست می‌خوریم چون نظام تولیدی کشور نیازمند گردش مالی است و بازار و سیستم بانکی باید به همدیگر اعتماد کنند.

حاج اسماعیلی با تاکید بر کاهش تصدیگری دولت در حوزه اقتصاد، خاطرنشان کرد: این مساله با نگرشهای مثبت حمایتی و اجتماعی به سمت تولید می‌تواند کارساز باشد و دولت زمانی در حوزه تولید و بخش خصوصی گره‌گشا خواهد بود که مشارکت مردم و تمهید وضع قوانین برای حضور آنها در بازار را افزایش دهد و همزمان تصدی خود را در بازار کار و اقتصاد کم کند.

به گفته این کارشناس حوزه کار دولت نمی‌تواند همزمان هم نقش سیاستگذاری و نظارتی داشته باشد هم نقش تصدی‌گری و این دو با هم مغایرت دارد زیرا تجربه نشان داده که دولت کارفرمای موفقی نیست و باید امور را به مردم واگذار کند.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش نسبت به سیاستهای کلان کشور روزنه امیدی برای کارگران ایجاد کرده است، گفت: مباحثی همچون بیمه سلامت، حمایتهای اجتماعی و حمایت از گروههای ضعیف به ویژه جامعه کارگری در جریان هدفمندی یارانه‌ها و توزیع کالای اساسی همه امیدبخش است و نشان از برنامه‌ریزی دولت دارد ولی دولت باید گام‌های اساسی‌تری برای تغییر در حوزه اقتصاد و بازار کار بردارد و اولین گام شفاف‌سازی فعالیتهای اقتصادی و کوچک سازی دولت و پس از آن تحرک بخشی به بازار کار کشور است که جز با تغییر سیاستهای کلان اقتصادی، اصلاح قوانین و مقررات و مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

منبع : خبرگزاری ایسنا

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۶۳۹
کد خبر : ۱۹,۵۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید