به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رونق بازار در بعضی مناطق - 28/4/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - افزایش های اخیر قیمت ممکن است آرام شده و در برخی موارد به ثبات برسد. گفته شده بازار خرید در برخی مناطق و برای بعضی محصولات رونق گرفته، در حالیکه بعضی مناطق دیگر با رکودهای فصلی مواجه اند و تقاضای چندانی برای جذب تولیدات فولاد خام وجود ندارد. این در حالی است که تعداد زیادی کوره قوس الکتریکی فعالیت تولید خود را از سر گرفته اند. البته در کل، سطح تولید فولاد خام نسبت به سال گذشته 20 درصد کمتر است.

افزایش قیمت صادراتی محصولات نیمه تمام سی آی اس متوقف شده و قیمت قراضه هم که به ثبات رسیده بود نشانه هایی از کاهش، بروز داده است. امروزه شرایط متناقض به نظر می رسد و بهبودهایی در بازارهای مختلف با سرعت های متفاوت در حال وقوع است.

در چین، تقاضای بازار هنوز قیمت های محصولات تخت و آهن الات ساختمانی را محکم نگه داشته ولی در تداوم این وضعیت شک وجود دارد. بائو استیل اعلام کرده قیمت عرضه آگوست خود را بالا خواهد برد تا بازار داخلی را تقویت کند.

ولی در اروپا، افزایش قیمت تولید کنندگان چندین ماه زمان می برد تا کاملاً مورد قبول قرار گیرد. در امریکای شمالی هم، حد افزایش قیمت ورق مشخص نیست. در واقع قبول قیمت های جدید در هر دو منطقه بستگی به مقدار تقاضا و روند تولید دارد و با شرایط فعلی هر تغییری نیازمند زمان است.

در منطقه خاورمیانه، ماه رمضان در راه است که در کل روند خرید را به تعویق می اندازد. در آسیای جنوب شرقی نیز قیمت میله گرد تحت تاثیر بیلت وارداتی بالا رفته ولی تقاضای قراضه همچنان ثابت است.

۲۸ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۰۸۲
کد خبر : ۱,۹۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید