به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بالا رفتن مقدار و قیمت خرید سنگ آهن چین - 31/4/1388

مرکز خدمات فولاد ایران -

روز دوشنبه قیمت خرید نقدی سنگ آهن در چین که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن دنیاست، به بیش از 90 دلار رسید که به گفته تجار این بالاترین سطح قیمت از اواخر سال گذشته است.

سنگ آهن خلوص 63 تا 5/63 درصد هند نیز در روز دوشنبه برای تحویل آگوست به 91 تا 93 دلار رسید. این رقم طی هفته گذشته 87 تا 89 دلار بوده است.

یک تاجر چینی گفت قیمت فعلی سنگ آهن 95 دلار در تن است  و بازار خرید آن بسیار داغ، کارخانجات فولادی سطح تولید خود را بالا برده اند. ضمن اینکه با افزایش دادن قیمت های خود درصدد جبران هزینه های تولید هستند.

هفته پیش متال بولتن قیمت عرضه سنگ آهن به چین را با 5 دلار افزایش، 87 دلار در تن اعلام کرد. در حالی که منابع دیگر مانند استیل ایندکس، قیمت عرضه سنگ آهن با خلوص 62 درصد به چین را 8/82 دلار در تن اعلام کرد.

در کل 112 شرکت فولادی و مرکز تجاری در چین پروانه واردات سنگ آهن را دارند ولی به گفته تجار، هزاران کارخانه از طریق منابع قابل اعتماد وارد کانال های وارداتی شده و تقاضای هنگفتی برای سنگ آهن ارائه داده اند.

بعد از اینکه دو شرکت بزرگ چینی اوهان استیل و بائو استیل قیمت محصولات خود را حدود 10 درصد برای ماه آگوست بالا بردند، قیمت سنگ آهن در چین هم افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

کل تولید فولاد خام چین در ماه ژوئن 42/49 میلیون تن بود که بیشترین سطح تولید خاورمیانه بوده است. سطح تولید روزانه فولاد در ماه ژوئن 65/1 میلیون تن بوده که این به معنای بیش از 600 میلیون تن تولید در سال است.

بنادر اصلی شمال چین با انباشتگی سنگ آهن مواجه شده اند و گفته شده کشتی ها باید بیش از دو هفته برای تخلیه بار صبر کنند. این در حالی است که موجودی انبارهای بنادر بدلیل بالا رفتن سطح خرید رو به کاهش است. صف کامیون ها هم برای بارگیری سنگ آهن بسیار طولانی گزارش شده است.

موجودی سنگ آهن در بنادر چین یک درصد طی این هفته کم شده، شرکت های استرالیایی فعلاً فروش نقدی سنگ آهن را در چند شبکه خود متوقف کرده اند.

 

۳۱ تیر ۱۳۸۸ ۱۴:۴۳
تعداد بازدید : ۸۳۲
کد خبر : ۱,۹۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید