به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انتقاد از حمایت دوپینگی تولید داخل-26/04/1393

مرکز خدمات فولاد ایران- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از کمپین «آری به تولید ملی»، گفت: حمایت دوپینگی از صنایع داخلی که قدرت رقابت با محصولات مشابه خارجی ندارند، راه به جایی نخواهد برد.

داریوش قنبری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توجه به تولید ملی را ضروری دانست و افزود: متاسفانه در چند سال گذشته به خصوص در طول خدمت دولت های نهم و دهم به جای آنکه درآمد 600 میلیاردی دلاری نفت صرف تولید ملی شود، صرف افزایش واردات شد به طوری که نه تنها وضعیت تولید ملی را بهبود نیافت بلکه این بخش را نیز با مشکلات جدی مواجه کرد.
این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: باید زمینه های مناسب برای توجه به بخش تولید فراهم شود و مسئولین از بحث های شعاری خارج شوند تا راهکارهای عملی و واقعی برای توجه بیشتر به بخش تولید در کشور تدوین و ارائه شود.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای ارتقا تولید ملی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، تصریح کرد: باید از ورود محصولات خاصی که مشابه داخلی دارند، ممانعت جدی تری به عمل آید و تعرفه های گمرکی مناسب تری وضع شود تا با حمایت های گمرکی به ارتقا تولید ملی کمک شود.
قنبری خاطرنشان کرد: مسئولان با محوریت تولید ملی و طرح شعار «آری به تولید ملی» نباید طوری شوند که آن دسته از صنایع داخلی که توان رقابت ندارند، همواره مورد حمایت دوپینگی قرار گیرند و بعد از مدتی هم نتوانند با رقیب خارجی رقابت کنند.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه تولیداتی باید مورد حمایت قرار گیرند که قدرت رقابت با محصول مشابه خارجی داشته باشند، گفت: این حق ملت ایران است که اجناس با کیفیت استفاده کنند، ضمن آنکه تولیدکنندگان داخلی باید زمینه ارتقا کیفیت کالاهای تولیدی را فراهم نمایند.
وی در پایان یادآور شد: موضوع فرهنگی مسئله دیگری است که مردم را ترغیب به استفاده از تولیدات داخلی می کند و سبب می شود که آنها محصولات داخلی بیشتری را خریداری کنند هرچند تحقق این امر در گرو ارتقا و بهبود کیفیت کالاهای تولید داخل است.

منبع: ایرنا

۲۶ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۶۹۹
کد خبر : ۲۰,۰۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید