به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عبده:نقش بازار سرمایه در خروج غیرتورمی اقتصاد از رکود/کاهش نرخ سود بانکی قطعی است-26/04/1393

مرکز خدمات فولاد ایران- به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تیم اقتصادی دولت دو روز پیش برنامه خروج غیر تورمی از رکود اقتصادی را منتشر کرد که در برخی بندهای آن به نقش بازار سرمایه اشاره کرده است.

در این بند از برنامه تأکید شده که بازار سرمایه به عنوان بازاری پیشرو باید پس‌اندازهای خرد مردم را تجمیع و در رونق اقتصادی نقش ‌آفرینی کند.

حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس در این زمینه با اشاره به اینکه نقش بازار سرمایه باید در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی نشان داده شود، به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: تأمین مالی از طریق بازار سرمایه باید به شکل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق با درآمد ثابت باشد.

وی افزود: عمدتا بورس در برون‌رفت از رکود در حوزه تأمین مالی کمک خواهد کرد و در کنار آن نیز بانک‌ها برای بنگاه‌های خرد و کوچک نقش‌آفرینی می‌کنند. عبده‌تبریزی درباره لزوم ورود پس‌اندازهای خرد تأکید کرد: همواره پول بانک‌ها و بورس به صورت خرد بوده و پس‌اندازهای کلان عمدتا سرمایه‌گذاری شده‌اند.عضو شورای عالی بورس تأکید کرد: با توجه به دوره طولانی رکود در طرف عرضه ضعف به وجود آمد که این امر به معنای کاهش درآمدهای مردم و در نتیجه میزان پس‌انداز شد.

وی گفت: از این جهت پس‌اندازهای خرد نیز کاهش پیدا کرد و مردم نسبت به گذشته امکان پس‌انداز درآمد ندارند و در این خصوص مهم است که میزان درآمدهای مردم نسبت به وضعیت تورم متناسب باشد.

عبده تبریزی با اشاره به اینکه نرخ پس‌انداز مردم باید افزایش یابد، افزود:‌ اکنون میزان تورم در کشور آرام گرفته و به دنبال آن نیز نرخ سود بانکی کاهش خواهد داشت، بنابراین نرخ بازده بازار سرمایه نیز با توجه به این امر منطقی‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بدترین شرایط نرخ تورم در سال جاری 16 درصد خواهد بود، گفت: سرمایه‌گذاران باید به این نکته که تورم کاهش خواهد یافت و نرخ سود بانکی هم قطعا کاهشی خواهد بود، توجه کنند.

عبده‌تبریزی درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه و بازده معقول آن تأکید کرد: بازار سرمایه نیز همواره باید نرخی بالاتر از سایر بازارها از جمله بانک‌ها داشته باشد، به عبارتی نرخ منطقی بازار سرمایه چیزی بالاتر از سود بانکی خواهد بود.

(منبع: فارس)

۲۶ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۶۷۹
کد خبر : ۲۰,۱۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید