به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قوانین مالیاتی باید بازبینی شوند-29/04/1393

مرکز خدمات فولاد ایران- قوانین مالیاتی و شیوه های نوین مالیاتی اگر به نحو احسن عمل نشود، عامل ایجاد تورم و رکود خواهد بود که این قوانین نیاز به بازبینی دارد.

سید کمیل طیبی - کارشناس امور اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در حال حاضر با سیاست‌های اقتصادی مثبت دولت، التهاب از بازار مالی گرفته شده است گفت:‌ وجود نوسانات اقتصادی باعث تورم و ایجاد رکود می‌شود اما آرامش ناشی از عملکرد دولت و مسائل مربوط به مذاکرات که در اقتصاد ایران بوجود آمده است باعث می شود تورم حاصل از نرخ‌های لحظه‌ای وجود نداشته باشد.

این کارشناس امور اقتصادی در ادامه دلیل وقوع این رکود را تورم عنوان کرد و گفت: تورم هزینه‌های تولید را افزایش داده و منابع تولید را از بین برده است اما در حال حاضر دولت نگرانی افزایش نرخ تورم را از بین برده و در این شرایط می‌توانیم وارد فاز از بین بردن رکود شویم که این رکود با تقویت تولید و افزایش سرمایه‌گذاری از بین می‌رود.

طیبی بیان کرد: در این شرایط معرفی سرمایه‌گذار و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اهمیت زیادی دارد زمینه برای سرمایه‌گذاری داخلی باید سودآور باشد بازار هدف شناسایی شود و امکان تامین مالی برای آن وجود داشته باشد تا راه برای تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در راستای مبارزه با رکود باز شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می تواند از طریق حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم مثل بیمه سپرده در جهت تسریع حرکت منابع بانکی به سمت بنگاه‌های کوچک و متوسط تاثیرگذار باشد از سوی دیگر باید ظرفیت‌های داخل برای جذب سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گیرد. زیرا وجود تورم و رکود باعث محدودیت‌های فنی، تکنولوژی و ظرفیت‌های داخلی شده است.

به گفته وی در حال حاضر که دولت به دنبال توسعه ظرفیت‌ها است باید زمینه‌ها را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند زیرا سرمایه‌گذاری های خارجی می تواند باعث تکنولوژی و دانش فنی شود و سرریزهای ناشی از این سرمایه‌گذاری‌ها می تواند ظرفیت‌های محلی را افزایش دهد و به برون رفت از رکود کمک می کند.

کارشناس امور اقتصادی همچنین ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل این که جذب سرمایه‌گذاری خارجی باعث ارزآوری می‌شود به هیچ وجه تورم زا نیست و باعث اشتغالزایی هم می‌شود.خروج از رکود نیازمند گسترش تولید و سرمایه‌گذاری گسترده است.

طیبی عنوان کرد: قوانین مالیاتی و عملکرد نظام بانکی باعث ایجاد رکود می‌شود بانک‌ها بدون رعایت انضباط مالی به ایجاد اعتبار پرداخته‌اند که این اعتبارات غیر مولد و باعث افزایش تورم و رکود در جامعه شده است در حالی که بانک‌ها باید به جای بنگاه داری به حمایت از بنگاه‌ها بپردازند. علاوه بر آن قوانین مالیاتی و شیوه های نوین مالیاتی اگر به نحو احسن عمل نکند می تواند عامل ایجاد تورم و رکود باشد که این قوانین نیاز به بازبینی دارد.

منبع: ایسنا

۲۹ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۸۸۵
کد خبر : ۲۰,۱۱۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آهن آلات گروه همکاریهای اقتصادی محمدچیت سازخبرفولادی خبر آهن آلات قیمت آهن آلات در بازار جهانی

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید