به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قادری: دولت برنامه‌های خود را در قالب عدد و رقم اعلام کند/ارائه برنامه کلی از همه ساخته است -29/04/1393

مرکز خدمات فولاد ایران- جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره بسته پیشنهادی دولت مبنی بر خروج غیر تورمی از رکود اظهار داشت: آنچه که به تازگی توسط دولت با این عنوان ارائه شده است ‌چندان تخصصی و جزئی‌نگر در ارائه به نظر نمی‌رسد؛ در واقع نوعی تحلیل، راهکار کلی و آسیب‌شناسی است.

وی با بیان اینکه بسته اجرایی و سیاستی باید مبتنی بر عدد و رقم باشد، تأکید کرد: دولت باید مشخص کند در هر یک از بخش‌های اقتصادی و تولیدی، چه میزان منابع اختصاص می‌دهد و در قالب اعداد و ارقام برنامه‌های کاری خود را اعلام ‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: استنباط ما از بسته سیاستی-اجرایی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، ارائه ریز اقدامات و اجرائیات توسط دولت بود اما در این بسته به کلی‌گویی اکتفا شده است که اغلب افراد می‌توانند آن را عنوان کنند.

وی با بیان اینکه جای ‌این کلی گویی‌ها در سیاست‌های ابلاغی و سند چشم‌انداز است، افزود: بسته سیاستی اجرایی باید دارای عدد و رقم، مبتنی بر مدل و بیان کننده آثار و پیامدها باشد؛ باید در آن مشخص باشد که چه میزان منابع از محل تسهیلات یا چه میزان از محل بودجه اختصاص می‌یابد.

این نماینده مجلس ‌درباره ادعای دولت مبنی بر سرکوب قیمت‌ها، خروج غیر تورمی از رکود و بازار عرضه و تقاضا در حمایت از تولید،‌ گفت: باید حتماً برنامه دولت در بخش‌های مختلف پیشرو که می‌تواند ما را از رکود خارج کند، مشخص باشد؛ در بخش مسکن، پتروشیمی و از این قبیل باید مشخص باشد که برنامه دولت چیست.

قادری اضافه کرد: دولت باید برنامه دقیق خود را برای اجرای طرح‌های نیمه تمام و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اتمام آنها، به طور ریز‌ مشخص کند و توضیح دهد که این منابع مالی از کجا تأمین می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: هنوز دولت در بخش مسکن مشخص نکرده است که به چه شکل می‌خواهد سیاست‌های عرضه و تقاضا را دنبال کند یا در بحث‌های صادرات غیرنفتی دولت باید راهکارها و برنامه‌های دقیق اجرای خود را عنوان کند، همچنین لازم است‌ پس از آن، نتایج حاصله را نیز پیش‌بینی و اعلام کند.

وی گفت: اما دولت در این بسته بیشتر به مباحث راهبردی پرداخته است که جای آن در سیاست‌های ابلاغی برنامه‌ها است و باید در سیاست‌های طرح و برنامه تدوین شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه ‌دولت باید در این باره ریز جزئیات را بیان و مشخص کند، افزود: باید محل تأمین منابع، میزان منابع، نوع تسهیلات بانکی، استفاده از سایر روش‌های تأمین مالی و یا احتمالاً تأمین منابع مالی از محل منابع ارزی، توسط دولت ‌کاملاً مشخص شود.

قادری اظهار داشت: به هر حال این موارد باید توسط دولت مشخص شود اما در بسته اخیر‌‌ کلی‌گویی واضح است و بدین ترتیب برخورد جدی با این بسته وجود نخواهد داشت، جامعه نیز واکنشی به این موارد نشان نمی‌دهد زیرا می‌داند این حرف‌ها کلی است و تأ‌ثیر مثبتی در بازار ندارد.

منبع: فارس

۲۹ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۷۷۴
کد خبر : ۲۰,۱۱۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آهن آلات گروه همکاریهای اقتصادی محمدچیت سازخبرفولادی خبر آهن آلات قیمت آهن آلات در بازار جهانی

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید