به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رقابت جدید نفتی ایران و عربستان/ دکل‌ها برنده را تعیین می‌کنند-30/04/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا) - ایران و عربستان به عنوان دو کشور رقیب در بازار نفت از سال های گذشته تاکنون فعالیت می کنند که اوپک از افزایش 5 دستگاه دکل حفاری در سطح صنعت نفت ایران در طول سال گذشته میلادی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایران و عربستان سعودی به عنوان دو قطب نفتی اوپک و منطقه خاورمیانه در حالی از سال‌های گذشته تاکنون همواره رقابتی نفتی داشته اند که ایران تنها 10 دستگاه دکل حفاری کمتر نسبت به عربستان در صنعت نفت خود در اختیار دارد.

اوپک با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت توسعه ناوگان دکل‌های حفاری در بین کشورهای عضو این سازمان نفتی، اعلام کرد: تعداد کل دکل‌های حفاری صنایع نفت و گاز ایران 138 دستگاه عنوان شده ضمن آنکه عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت سازمان اوپک 148 دستگاه دکل حفاری فعال در صنعت نفت خود در اختیار دارد.
بر این اساس تعداد دکل‌های فعال حفاری در صنعت نفت ایران در سال 2013 میلادی در مقایسه با سال 2012 میلادی از افزایش 5 دستگاهی برخوردار بوده است.در حال حاضر عربستان سعودی بیشتری تعداد دکل‌های حفاری در بین کشورهای نفت و گاز خیز خاورمیانه همچون ایران، عراق، کویت، امارات، قطر و عمان را در اختیار دارد.
در گزارش اوپک آمده است: در شرایط فعلی در کل کشورهای جهان پنج هزار و 123 دکل در صنایع نفت و گاز فعال و مشغول به کار هستند. از اینرو از مجموع کل دکل های حفاری در کشورهای مختلف جهان کشورهای عضو اوپک 856 دستگاه دکل حفاری را در اختیار دارند. هم اکنون بیشترین تعداد دکل‌های حفاری جهان در منطقه آمریکای شمالی قرار دارد، این منطقه در سال 2013 میلادی دو هزار و 143 دکل حفاری فعال داشته است. منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز با داشتن یک هزار و 76 دکل در مقام دوم قرار دارد. در شرایط فعلی بیشترین تعداد دکل‌های حفاری فعال در دنیا متعلق به آمریکاست که در سال 2013 میلادی برابر با یک‌هزار و 771 دکل بود. چین نیز 827 دکل حفاری فعال در سال گذشته داشت و از این نظر در رتبه دوم قرار گرفت. در بین کشورهای نفت و گازخیز جهان سال گذشته میلادی ونزوئلا 37 دکل به ناوگان حفاری خود اضافه کرد تا تعداد دکلهای فعالش به 186 برسد. در همین حال تعداد دکل های حفاری عمان نیز با افزایش 22 عددی به 65 دستگاه دکل حفاری رسید.

منبع: مهر

۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۶۹۲
کد خبر : ۲۰,۱۴۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آهن آلات گروه همکاریهای اقتصادی محمدچیت سازخبرفولادی خبر آهن آلات قیمت آهن آلات در بازار جهانی

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید