به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رفتار محتاطانه بیمه‌گران غربی با وجود لغو تحریم‌های بیمه‌ای ایران -25/05/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد(ایفنا)- به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، پایگاه خبری دِ نشنال طی گزارشی نوشت، شرکت های ارائه کننده خدمات بیمه ای به شدت در مورد بیمه کشتی های حامل نفت خام ایران محتاطانه رفتار می کنند؛ این رفتار امیدها برای یک افزایش چشمگیر در میزان صادرات نفت ایران با توجه به کاهش تحریم های غرب را کاهش داده است.

صادرات نفت ایران با اعمال تحریم های شدیدتر آمریکا و اتحادیه اروپا از اواخر سال 2012 با کاهش روبرو شد.

پس از انجام مذاکرات هسته ای در سال گذشته، ایران با کاهش فعالیت های هسته ای خود در قبال کاهش برخی از تحریم ها برای مدت 6 ماه تا ژوئن امسال موافقت کرد. این مدت تا ماه نوامبر تمدید شد. این توافق شامل کاهش برخی محدودیت های مالی و کاهش تحریم ها علیه محموله های پتروشیمی بود.

به نوشته این گزارش، در هفته های اخیر پس از تمدید مدت توافق موقتی، نشانه هایی از احتمال افزایش فعالیت های مربوط به محموله های نفتی بروز پیدا کرده است.

نفتکش «الکساندر 1» که برخودار از یک پوشش بیمه ای اروپایی با نام «وست آو انگلند» است، از ایران نفت بارگیری کرده است.

تونی پالسون مدیر خدمات بیمه ای شرکت وست آو انگلند، ارائه خدمات بیمه به این نفتکش از سوی این شرکت را تایید کرده اما جزئیات مقصد آن را تایید نکرده است.

در هفته جاری، بلومبرگ به نقل از مدیرعامل چنای پترولیوم، بزرگ ترین پالایشگاه هند نوشت که وی از بیمه گران پاسخ های مثبت دریافت کرده است و این شرکت پالایشگاهی در نظر دارد تا واردت نفت از ایران را پس از 2 سال وقفه از سر بگیرد.

با این حال، کلوپ های اروپایی حمایت و جبران خسارت پی اند آی که به طور سنتی اکثر بیمه نفتکش ها را بر عهده دارد، تمایل اندکی برای ریسک کردن در مورد ایران نشان داده اند.

پالسون تاکید کرد، محدودیت های سخت هنوز پابرجاست و گمان می کند که علی رغم بیمه «الکساندر 1» از سوی شرکتش، نشانه های اندکی وجود دارد که اوضاع بهتر شود.

بعلاوه، مایک سالتوس معاون امور بین الملل کلوپ پی اند آی در شمال انگلیس، یک کلوپ بیمه کشتی دیگر، در این باره گفت: اگرچه 20 کشور معاف از تحریم های ایران نظیر هند وجود دارد که مجوز واردات نفت این کشور را دارند، اما تحریم های غرب بیشتر در بخش های مالی و بیمه ای مورد کنترل قرار می گیرد.

برای مثال، شرکت های آمریکایی ارائه دهنده خدمات بیمه اتکایی حتی پس از کاهش تحریم ها نمی توانند با ایران مبادلات تجاری داشته باشند. شرکت های آمریکایی با هزاران روش به بازارهای بیمه کشتی های نفتی مرتبط هستند و بسیار دشوار است که سیاست هایی بدون مشارکت آنها تدوین کرد.

سالتوس ماه گذشته در بخشنامه ایی به اعضای کلوپ های بیمه ای خاطر نشان کرد، درحالی که آمریکا به بیمه گران اعلام کرده است که می توانند ادعای های خسارت احتمالی رخ داده پس از کاهش تحریم ها را دریافت کنند اما اتحادیه اروپا چنین تضمینی به شرکت های بیمه ای نداده است.

سالتوس افزود: تا زمانی که تحریم ها به طور کامل برداشته نشود، ریسک ها هنوز بسیار بزرگ است.

به نوشته این گزارش، به نظر می رسد که این احساس در میان شرکت های بیمه گر غربی شایع است.

منبع : فارس

 

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۵۲۱
کد خبر : ۲۰,۴۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید