به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

وزارت نفت ماهانه 30 هزار میلیارد ریال به سازمان هدفمندی پرداخت می کند-26/05/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا): وزارت نفت ماهانه حدود 30 هزار میلیارد ریال از محل فروش گاز و فرآورده های نفتی به سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP) معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت ماهانه حدود 3 هزار میلیارد تومان از محل فروش گاز و فرآورده های نفتی به سازمان هدفمندی یارانه ها می پردازد، اظهار کرد: در 4 ماه نخست امسال در بخش گاز این رقم به صورت کامل پرداخت شده است و در بخش فرآورده های نفتی هم به دنبال تحقق آن هستیم.

منصور معظمی با بیان اینکه وزارت نفت به طور متوسط ماهانه 1.1 میلیارد دلار بابت یارانه ها به سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت می کند، افزود: متاسفانه در سالهای اخیر اینگونه تعهدها سبب شده است که توسعه در صنعت نفت به صورت جدی و نگران کننده آسیب ببیند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت افزود: امیدواریم با بهبود شرایط سیاسی و اصلاحات انجام شده در بخشهای اجرایی و مدیریتی بتوانیم بخشی از این عقب افتادگی  را جبران کنیم.

بر پایه این گزارش، در سالهای ١٣٨٠ تا پایان سال ١٣٩٠ در مجموع ٤٥٥ هزارو ٩٥٦ میلیارد تومان یارانه حاملهای انرژی در بخش فراورده های نفتی و گاز طبیعی داده شده است. رقم بزرگی که در صورت مصرف شدن در بخشهای مربوط به رفاه اجتماعی و توسعه صنعتی می توانست مشکل گشای بسیاری از چالشهای اقتصادی و اجتماعی امروز در بخش تامین اجتماعی و اشتغال باشد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : ۷۱۸
کد خبر : ۲۰,۴۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید