به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

زنگ خطر برای صنعت فولاد-26/05/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا): رکود حاکم بر بازار فولاد ناشی از عواملی است که برخی از آنها به صورت مستقیم و برخی نیز به صورت غیر‌مستقیم بر بازار فولاد تاثیر گذار هستند. در عین حال با توجه به برخی محدودیت‌های بین‌المللی اجرای برخی پروژه‌ها به علت عدم تامین منابع مالی و ناکافی بودن زیر‌ساخت‌ها، با تاخیر زیادی روبه‌رو‌ شده است.

به گزارش«فولاد نیوز»،بحران مالی جهانی نیز بر این صنعت موثر بوده و باعث ورشکستگی برخی شرکت‌های تولیدکننده فولاد شده است. پس از خاتمه دوره بحران و بهبود رشد اقتصادی، قیمت مواد اولیه در جهان افزایش یافته و این امر، مجددا این صنعت را متاثر ساخته است.
در این میان تولیدکنندگان فولاد با هزینه‌های سنگین تولید همچون قیمت مواد اولیه، انرژی، حقوق و دستمزد، کمبود نقدینگی، مشکلات ارزی، عدم وجود حمایت‌های بانکی همچون دیگر کشورها و تاثیرات حاصل از تحریم دست و پنجه نرم می‌کنند که در حال حاضر راه گریزی برای آنها نیست. این در حالی است که رفع نیاز تولیدکنندگان فولاد به مواد اولیه و تجهیزات، بالاترین سهم هزینه تولید را به خود اختصاص داده که هم‌اکنون در حوزه مواد اولیه، آهن قراضه از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و متاسفانه با وجود تلاش‌های زیاد در راستای کاهش هزینه این کالای ضروری تولید فولاد، به دلیل عدم وجود سیستم قیمت‌گذاری مناسب بر این کالا در کنار محدودیت‌های عرضه امکان کاهش قیمت آن تاکنون میسر نشده است. تولیدکنندگان فولاد نیز با توجه به رکود حاکم بر بازار و با در نظر گرفتن نیازهای ارزی خود و به منظور جلوگیری از کاهش تولید و اشتغال به ناچار توجه به بازارهای خارجی را در دستور کار قرار داده‌اند که البته این مهم نیز به علت نبود سرمایه درگردش کافی و کمبود مواد اولیه برای بسیاری از واحدهای فولاد امکان‌پذیر نیست. در چنین فضایی که رکود بر بازار فولاد داخلی سایه انداخته، در دولت یازدهم برخی معتقدند همچنان که دولت در جهت ثبات و امنیت اقتصاد کشور قدم برمی دارد، می‌تواند تسهیلات بانکی بلند‌مدت و کم‌بهره و همچنین تسهیل مجوزهای لازم را برای واردات مواد اولیه مورد نیاز را برای تولیدکنندگان اجرایی کند.

منبع: فولاد نیوز

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۷۱۶
کد خبر : ۲۰,۴۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید