به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مسئولان با تدبیر با روس‌ها تجارت کنند -24/06/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد( ایفنا)- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تدبیر، هوش و زکاوت مسئولان ایران باید به خصلت بی‌وفا بودن روس‌ها توجه جدی داشته باشد؛ به نحوی که در قراردادهای مشترک اقتصادی با این کشور پیش‌بینی جرایم در صورت فسخ یکطرفه قراردادها، بشود.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: روس‌ها بازیکنان خوبی هستند اما منحصرا برای خودشان. تجربه تاریخی روابط سیاسی و اقتصادی ایران با روس‌ها نشان داده است که آنان قابل اعتماد نیستند و هرگاه دچار شرایط ناپایداری شوند دست همکاری به سوی ایران دراز می‌کنند.

وی هشدار داد: روس‌ها تا زمانی که منافع‌شان ایجاب کند با ایران خوبند، اما به محض کشیدن شدن دست محبت آمریکا و کشورهای غربی‌شان بر سرشان باز به تعهدات‌شان به جمهوری اسلامی ایران پشت خواهند کرد؛ بنابراین پیش‌بینی جرایم در صورت عمل نکردن به تعهدات از طرف روس‌ها باید مورد توجه مسئولان جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روس‌ها طی چهار دهه گذشته از اعتماد سیاستمداران ایران به اشکال مختلف سوء استفاده کردند، اما اکنون که مورد غضب غرب و آمریکا قرار گرفته‌اند به صورت تاکتیکی دست یاری به سوی ایران دراز کرده‌اند. سیاستمداران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران باید با هوش و زکاوتی که دارند با دقت و وسواس بسیار، دست‌شان را در دست روس‌ها قرار دهند و به گونه‌ای با این کشور بازی کنند که بتوانند دست پیش را داشته باشند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه روس‌ها هیچ وقت قابل اعتماد نبودند، گفت: تاریخ نشان داده است هرگاه به آنان اتکا کرده‌ایم سر بزنگاه‌ها پشت ما را خالی کرده‌اند؛ بنابراین سیاستمداران‌مان باید توجه داشته باشند توافقنامه‌ها با روسیه به گونه‌ای تنظیم نشود که این روس‌ها باشند دست پیش را بگیرند و ایران را از منافع ملی‌شان در قراردادهای مشترک محروم کنند.

وی با اشاره به استفاده احتمالی هواپیمای توپولوف در صنعت هوایی کشور، گفت: باید به این موضوع با وسواس زیادی توجه شود؛ چرا که تاکنون 300 نفر از هموطنان‌مان به دلیل سوار شدن بر توپولوف‌های روسی جان‌شان را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۵۱
تعداد بازدید : ۶۸۹
کد خبر : ۲۰,۸۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید