به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش جهش نرخ ارز غیرممکن است-24/06/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد( ایفنا)- سیاست های پولی و مالی دولت و همچنین افزایش صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی، تأثیر بسزایی در تعیین روند نرخ ارز خواهد گذاشت.

سیاست های پولی و مالی دولت و همچنین افزایش صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی، تأثیر بسزایی در تعیین روند نرخ ارز خواهد گذاشت.

براساس این گزارش، طی دو سال گذشته بازار ارز در ایران از نوسانات قیمتی بالایی برخوردار بود و رشد قیمتی قابل محسوسی را تجربه کرد که مسئولین دولتی اعمال تحریم ها علیه ایران را جزء مهمترین دلایل رشد غیر قابل کنترل ارز به شمار می آوردند.

در همین راستا، مدیر عامل صرافی رویال در گفتگو با خبرنگار بوس نیوز به دلایل ثبات کنونی قیمت ارز در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ثبات در قیمت ارز مربوط به مقدار صادرات فرآورده های غیرنفتی سال جاری می باشد که منجر به ورود ارز به داخل کشور گردید و همچنین از دیگر دلایل آن مربوط به سیاست دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در رشد قیمتی آرام نرخ ارز می باشد زیرا جهش قیمتی نرخ ارز منجر به مداخله دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای تنظیم بازار و ثبات در قیمت ارز اتاق مبادله ای کشور می گردد.

امیر نجومی در خصوص نحوه تأثیرات مذاکرات هسته ای آذر ماه سال جاری در روند تعیین نرخ ارز افزود: نتایج مذاکرات گروه 1+5 در تمامی بخش های اقتصادی کشور تأثیرگذار می باشد ولی اجرای سیاست های پولی و مالی دولت و همچنین افزایش صادرات فرآورده های نفتی و غیرنفتی تأثیرات بسزایی در تعیین روند نرخ ارز خواهد گذاشت.

وی به برنامه نهایی دولت در تعیین قیمت ارز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: سیاست نهایی دولت، در یکسان سازی نرخ ارز آزاد و مبادله ای کشور از طریق یک شیب ملایم می باشد و افزایش جهشی نرخ ارز امری غیر ممکن به حساب می آید.

منبع: بورس نیوز

۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۲۰,۸۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید