به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

با بنگاه‌داری بانک‌ها اقتصاد مقاومتی امکانپذیر نیست-26/06/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد(ایفنا)- نماینده استان البرز در اتاق اصناف ایران گفت: مادامی که بانک‌ها ماموریت بنگاه‌داری خود را کنار نگذارند و منابع مالی این بخش به سمت خدمات غیر مفید حرکت می‌کند، تحقق اقتصاد مقاومتی امکانپذیر نیست.

عادل حنیفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: اصناف با داشتن 8000 اتحادیه و 350 اتاق اصناف نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت دارند.

وی افزود: فعالیت‌های اصناف در سراسر کشور بدون شک تأثیر بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات رهبری در حوزه مسائل اقتصادی دارد.

حنیفی خاطرنشان کرد: اصناف با توجه به ظرفیت و گستردگی فعالیت‌های خود می‌توانند در بدنه اقتصادی کشور ثروت و اشتغال ایجاد کنند که این امر در نهایت نتیجه‌ای جز کاهش آمار بیکاری و خودکفایی اقتصاد کشوررا در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به کارکردهای اقتصادی اصناف، دولت نیز باید با برون‌سپاری فعالیت‌های خود و واگذاری بخشی از این فعالیت‌ها به اصناف، توسعه اقتصادی و خروج از رکود تورمی در کشور را رقم بزند.

نماینده استان البرز در اتاق اصناف ایران تصریح کرد: تحقق موارد مذکور در گرو اعتماد دولت به اصناف است و بدون ایمان دولت به توانمندی‌های واقعی این مجموعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌های اجرایی کشور در زمینه واردات، نبود حمایت از تولید داخلی و بی‌توجهی به آموزش تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر تعریف درستی از جایگاه تولیدکنندگان وجود ندارد و همین امر باعث شده سیاست‌های دولت از توجه به بخش تولید فاصله بگیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: دولت باید در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید به بسته حمایت از تولید به درستی توجه کند تا پرداخت تسهیلات حمایتی از تولیدکنندگان در حد شعار باقی نماند.

منبع: ایسنا

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۶۰۸
کد خبر : ۲۰,۹۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید