به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین جایگزین ایران در ساخت یک شهرک صنعتی در تاجیکستان شد-26/06/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد(ایفنا)- وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان از لغو قرارداد ساخت یک شهرک صنعتی در شمال این کشور توسط ایران و واگذاری آن به یک شرکت چینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان با ادعای تعلل 2 ساله ایران در ساخت شهرک صنعتی 182 واحدی از واگذاری امتیاز ساخت این مجتمع صنعتی به یک شرکت چینی خبر داد.

«اوستا» پایگاه مستقل خبری تاجیکستان از قول وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان نوشت: پس از تعلل 2 ساله ایران، بنابر توافقات انجام شده، این منطقه صنعتی در محدوده ناحیه رودکی در حومه شهر دوشنبه از سوی شرکت‌های چینی به اجرا می رسد.

این منبع افزود: در مورد احداث این شهرک صنعتی پیش از این با سرمایه‌گذاران ایرانی توافق و زمین مورد نیاز از سوی نهادهای محلی برای ایجاد این منطقه صنعتی تخصیص داده شده بود.

این منبع تصریح کرد: بر اساس این طرح، در شهرک صنعتی مورد نظر 180 کارگاه و کارخانه‌های کوچک و متوسط با هزینه بیش از 250 میلیون دلار باید احداث می‌شد.به گفته این منبع، از زمان انجام مذاکرات و امضای یادداشت تفاهم در این زمینه 2 سال گذشته اما تاکنون هیچ اقدامی برای عملی شدن این طرح از سوی شرکت‌های ایران انجام نگرفته و از این رو با شرکت چینی توافقنامه‌ای امضا شد.

بر اساس این توافقنامه، شرکت چینی متعهد شده در شهرک استقلال در شمال تاجیکستان، همزمان با استخراج معدن سرب، کارخانه فرآوری این معدن و منطقه مشترک صنعتی نیز احداث نماید.

به گفته مقامات تاجیک، طرح این منطقه مشترک صنعتی، متشکل از کارخانه‌های تولید محصولات شیمیایی، سیمان و مصالح  ساختمانی بوده و بخش نخست آن در سال 2017  به بهره برداری می‌رسد.

منبع: فارس

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۷۳۴
کد خبر : ۲۰,۹۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید