به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی به شرط تحقق رشد اقتصادی-30/06/1393

پایگاه خبری تحلیلی فولاد( ایفنا)- معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار گفت: در صورتی که نرخ رشد اقتصادی به 1.5 تا 2 درصد برسد، پیش‌بینی می‌کنیم امسال 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

حسن طایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ اظهار کرد: تا سال 1410 عرضه انبوه دانش آموختگان آموزش عالی را به طور انبوه در بازار کار شاهد خواهیم بود و باید ظرف یک دهه آینده تعداد قابل توجهی شغل در کشور ایجاد شود.

وی افزود: هم اکنون با جمعیت 36 میلیونی زیر 25 سال مواجهیم و تحولات جمعیتی ما تا سال 1410 همچنان در کشور وجود دارد به طوری که تا آن سال عرضه انبوه دانش آموختگان آموزش عالی در بازار کار را شاهد خواهیم بود.

طایی با بیان اینکه ظرف دو دهه آینده باید تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کنیم، افزود: اگر تعداد کسانی که تا سال 1400 وارد بازار کار می‌شوند، فرضا 10 میلیون نفر باشد به این معنا نیست که این تعداد بیکارند بلکه سالانه حدود یک میلیون نفر عرضه نیروی کار داریم و اگر در برابر این میزان عرضه، تقاضا هم داشته باشیم به تعادل جاری در بازار کار دست می‌ِیابیم.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره میزان اشتغال پیش بینی شده در سال جاری گفت: با فرض اینکه امسال نرخ رشد اقتصادی به 2.5 تا 3 درصد برسد و فضای کسب و کار کشور بهبود یابد پیش بینی می‌کنیم نزدیک به 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

به گفته وی، امسال رشد اقتصادی مثبت و بین 1 تا 2 درصد خواهد بود اما چنانچه رشد 7 درصدی اقتصاد محقق شود وضعیت بازار کار به مراتب بهتر و تحولات اساسی در بازار کار ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۶۸۱
کد خبر : ۲۰,۹۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید