به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثبات قیمت اسلب صادراتی سی آی اس - 17/5/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - براساس روند ماه گذشته، انتظار می رفت قیمت اسلب و انواع کویل در این ماه کاهش یابد اما به دلیل ادامه افزایش قیمت اسلب سی آی اس، این امر تحقق نیافت. قیمت این کالاها پایدار است اما از اوج قیمت سال قبل خود، فاصله زیادی دارند. انتظار می رود طی دو ماه آینده قیمت آنها افزایش یابد.

اگر چه قیمت اسلب برای تولید ماه سپتامبر در مقایسه با ماه آگوست افزایش زیادی نکرده است، اما قیمت اسلب محصول روسیه و اکراین هم چنان بالا است.

گفته می شود کارخانه نوولیپسک اسلب را با قیمت 420 تا 450 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه معامله کرد در حالی که قیمت اسلب در شمال آسیا 500 دلار برای هر تن سی اف آر بود. اسلب محصول اکراین نیز حدود 380 تا 400 دلار فوب دریای سیاه به فروش رسید. اما با وجود افزایش تقاضای ورق تخت، تقاضای ایلیچ کم است.

تقاضا در همه جا به طور قابل ملاحظه ای زیاد است. درخواست های جدیدی نیز از امریکا در راه است. یک تولیدکننده در سی آی اس می گوید مقادیر زیادی اسلب در راه امریکای جنوبی است که در ماه های سپتامبر تا اکتبر بارگیری می شوند. فروش اسلب به جنوب شرق آسیا نیز به راحتی انجام می گیرد.

بسیای از تجار خوش بین هستند و انتظار دارند به دلیل تقاضای بیش از عرضه، بالا رفتن قیمت مواد خام و کمبود آن، قیمت ها افزایش یابد. اگر چه برخی از تجار نیز خاطر نشان می کنند که امکان دارد در فصل چهارم حجم تولید دوباره افزایش یابد تا قیمت ها تعدیل شود.

۱۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۱۵
تعداد بازدید : ۷۰۷
کد خبر : ۲,۱۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید