به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش رشد اقتصادی چین به کمترین میزان 5 سال گذشته

پایگاه خبری تحلیلی فولاد( ایفنا)- در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، چین با 7.2 درصد رشد اقصادی، کمترین رشد اقتصادی خود را در پنج سال اخیر تجربه کرده است و آینده اقتصادی این کشور را در ابهام فرو برده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فرانس24، در سه ماهه سوم سال جاری، رشد اقتصادی چین معادل 7.2 درصد پیش بینی شده است که در بیش از 5 سال گذشته کمترین میزان این شاخص در چین محسوب می شود.

بر همین اساس، کمترین میزان رشد اقتصادی چین در سال های گذشته، 6.6 درصد در سه ماهه اول سال 2009 بوده است.

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، در حال حاضر یکی از مهمترین کشورهایی محسوب می شود که تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد بین المللی و رشد اقتصاد جهانی دارد.

بر همین اساس دولت چین طی روزهای آینده آمارهای رسمی را درباره تولید ناخالص داخلی این کشور منتشر خواهد کرد.

پیش بینی می شود با توجه به هدف گزارش دولت چین برای رشد اقتصادی 7.5 درصد در سال جاری، دولت این کشور سیاست هایی را در جهت تحریک اقتصاد این کشور در پیش گیرد.

طی سال جاری اقتصاد چین با کاهش تقاضا از اروپا، مبارزه دولت این کشور با فساد و همچنین حباب تورم منفی روبرو شده است.

شن لن، کارشناس اقتصادی در بانک استاندارد چارتر پکن معتقد است با توجه به رشد ضعیف اقتصادی چین، دولت این کشور باید سیاست های جدی تری را برای رسیدن به هدف رشد 7.5 درصدی اقتصاد این کشور در پیش گیرد.

منبع: فارس

۲۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۷۰۹
کد خبر : ۲۱,۳۹۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید