به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تکلیف درآمدها و هزینه‌ها درصورت ادامه کاهش قیمت نفت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با تاکید بر این‌که تاکنون بودجه 1393 هیچ گونه کسری نداشته است، گفت: در صورت ادامه روند کاهشی قیمت نفت درآمدها و هزینه‌ها را با یکدیگر تراز خواهیم کرد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش روز ملی آمار با بیان این‌که تمامی منابع پیش بینی شده بودجه در نیمه نخست امسال تاکنون محقق نشده است، گفت: اما این به معنای وجود کسری نیست بلکه امری طبیعی بوده و هر سال رخ خواهد داد.

وی با اشاره به تحقق 73 درصد از منابع پیش بینی شده بودجه در شش ماهه ابتدایی سال، گفت: با این وجود ما تمامی منابع را صرف هزینه های جاری نکردیم بلکه تلاش شد تا با تخصیص بهینه منابع و صرفه جویی در بودجه جاری سهم بخش عمرانی را تا حد توان پرداخت کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: در نیمه اول سال جاری 53 درصد از منابع لازم برای بودجه های عمرانی پرداخته شده است، این در حالی است که برای 246 طرحی که برای امسال تعیین شده بود به طور صد درصد بودجه پرداخته‌ایم در عین حال بودجه عمرانی استان‌ها نیز به طور کامل پرداخت شده است.

کاهش سهم واریزی صندوق توسعه فقط با اجازه مجلس

نوبخت در مورد دستور رییس جمهور‌ برای استفاده از حساب ذخیره ارزی به منظور اختصاص پروژه‌های عمرانی، یادآور شد: قانون فعلی استفاده از منابع صندوق توسعه تنها به بخش‌های غیر دولتی است، بنابراین اگر نیاز باشد که کاهش واریز به صندوق داشته باشیم حتما بنا بر قانون و مجوز مجلس خواهد بود.

وی با بیان این‌که ما پیشنهادات خود را برای عدم واریز بیش از 20 درصد منابع نفتی به صندوق ارائه کرده ایم، بیان کرد: زمانی که بودجه کشور بالغ بر 110 میلیارد دلار بود آن موقع می توانستیم سهم زیادی را به صندوق واریز کرده و سهم شرکت ملی نفت را به طور کامل بپردازیم اما در حال حاضر که بودجه به کمتر از 48 میلیارد دلار کاهش یافته اگر قرار باشد 14.5 درصد به شرکت ملی نفت برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری پرداخته و 31 درصد سهم به صندوق بریزیم رقمی در حدود 51 درصد باقی می ماند که دولت را با کمبود منابع مواجه خواهد کرد.

خرد کردن چهار درصد از سرجمع منابع به معنای ایجاد توازن منطقه‌ای نیست

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در ادامه با اشاره به تصمیم امروز مجلس برای تخصیص چهار درصد از سرجمع اعتبارات برای ایجاد توازن منطقه‌ای در بین طرح‌ها، بیان کرد: اگر که بخواهیم این چهار درصد را بین پروژه های کوچک شهرستانی تقسیم کنیم نمی توان تضمین کرد به توازن منطقه ای انجامیده است بلکه باید به گونه ای هدف دار منابع را بین بخش های مختلف کشور تقسیم کرد.

نوبخت با اشاره به رقم 3773 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده در بودجه سال جاری برای توازن بخشی گفت: تبصره 22 قانون بودجه به این مهم تاکید شده براین اساس ما توانستیم با 32 شاخص این رقم را بین بخش های مختلف تقسیم کنیم.

یارانه دامداران از محل یارانه کشاورزی

وی همچنین در مورد اعتراض دامداران برای دریافت یارانه گفت: ما برای پنج ماه آینده 1200 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص داده‌ایم که وزارت کشاورزی می‌تواند از این محل یارانه دامداران را نیز بپردازد.

منبع ایسنا

۳۰ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۷۷۰
کد خبر : ۲۱,۴۴۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید