به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکورد چین در تولید فولاد و واردات سنگ آهن - 22/5/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - در ماه جولای چین به بیشترین میزان تولید ماهانه فولاد خام در سال جاری دست یافت به طوری که با 6/12 درصد افزایش نسبت به سال قبل، تولید آن به 68/50 میلیون تن رسید.

واردات سنگ آهن نیز در این ماه به رکورد 1/58 میلیون تن رسید. تولید سالانه فولاد خام در ماه جولای 31/317 میلیون تن بود که 9/2 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

نرخ تولید روزانه فولاد خام در جولای 63/1 میلیون تن بود در حالی که کمتر از نرخ تولید ماه ژوئن می باشد اما با همین نرخ تولید انتظار می رود سطح تولید چین به 530 میلیون تن در سال جاری برسد.

یک تاجر در شانگهای می گوید چنین حجم بالایی از تولید رضایت بخش نیست چرا که کارخانه های کوچک و بزرگ با تمام ظرفیت خود تولید می کنند تا بیشترین بهره را از افزایش قیمت فولاد ببرند.

بیشتر فولاد تولید شده چین، در داخل همین کشور مصرف می شود. در ماه جولای صادرات فولاد ساخته شده با 7/63 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 81/1 میلیون تن رسید در حالی که این کشور در سال جاری تقریباً هیچ فولاد نیمه ساخته ای را صادر نکرده است.

در جولای، واردات سنگ آهن چین نسبت به ماه قبل بیشتر شده به طوری که مجموع واردات ماه های آوریل، ژانویه و جولای به 335 تن رسید که 8/31 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

گفته می شود برخی از کارخانه های کوچک شمال چین، موجودی انبار خود را به بیش از یک میلیون تن رسانده اند چرا که می ترسند زمانی که چین قیمت پایه سنگ آهن را تعیین کند نتوانند در قراردادها، با کارخانه های بزرگ رقابت کنند.

یک تحلیلگر استرالیایی می گوید اشتهای چینی ها برای سنگ آهن، سیری ناپذیر است.

۲۲ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۷۵۴
کد خبر : ۲,۱۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید