به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت بیلت صادراتی سی آی اس، نگاه ها به سوی ترکیه - 25/05/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - در پی افزایش های اخیر قیمتها در هفته گذشته و معامله بیلت سی آی اس  با افریقا در قیمت 455 دلار هر تن فوب دریای سیاه، بازار این هفته بسیار ساکت تر بود. البته این امر زیاد باعث دست پاچگی خریداران نشده چراکه چشم امید آنها به سمت ترکیه است و معتقدند ترکیه چاره ای جز صادرات بیلت ندارد. از طرفی بازار راکد میله گرد و مفتول نیز بیشتر موجب عجله نکردن خریدارن شده است. یک تولیدکننده بزرگ ترکیه ای تولید و فروش اسلب را بیشتر کرده تا بیلت.

طی دو هفته گذشته قیمت بیلت شدیدا بالا رفت واز 390 تا 410 دلار هر تن فوب دریای سیاه به 435 تا 445 دلار در تن فوب رسید.برخی از منابع تجاری حتی قیمتهای 450 تا 470 دلار فوب را نیز تائید کرده اند البته تنها برای بنادر خاور دور روسیه.

در آسیا قیمت پیشنهادی بیلت 500 دلار هر تن است و معاملات آن با قیمت 480 تا 485 دلار هر تن صورت می گیرد. گفته می شود روند تقاضا هنوز خوب است اما با شرایط نامتعادل کنونی بازار، ممکن است قیمت بیلت پایین تر بیاید و یا قیمت میله گرد و مفتول شدیدا بالا برود.

بیشتر منابع معتقدند مجالی برای کاهش بیشتر قیمت بیلت وجود ندارد چراکه قیمت قراضه رو به بالاست و احتمال کاهش آن بسیار بعید است. انتظار می رود در ماه سپتامبر بازار مقاطع رونق یابد. به نظر می رسد ابتدای فصل چهارم زمان مناسبی برای آن باشد.

۲۵ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۷۶۶
کد خبر : ۲,۱۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید