به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مذاکرات طولانی مدت سنگ آهن و حواشی آن - 27/05/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - مذاکرات و جنجالهای اتحادیه آهن و فولاد چین با ریوتینتو در مورد سنگ آهن حواشی زیادی داشت. واردات سنگ آهن به چین همچنان ادامه دارد درحالیکه قیمت تمام شده نقدی آن نزدیک به همان 35 درصد تخفیفی است که ریوتینتو با سایر کارخانجات آسیایی توافق کرده. این همان تخفیفی است که اتحادیه آهن و فولاد چین از قبول آن سر باز زد. این در حالی است اکثر کارخانجات چینی قراردادهای خریدشان را در همان سطح 35 درصد تخفیف امضاء کرده اند.   

هفته گذشته وزارت صنایع و فن آوری اطلاعات چین اظهار کرد که بائواستیل باید بجای اتحادیه آهن و فولاد رهبری مذاکرات سنگ آهن را داشته باشد. این وزارتخانه اعلام کرد که اتحادیه آهن و فولاد چین از قوانین تجارت بین الملل آگاهی ندارد.

گفته شده برخی هیئتهای بلند مرتبه چین هم مخالفت خود را با سیاست تک نرخی کردن سنگ آهن که توسط اتحادیه آهن و فولاد چین اعلام شده، اعلام کرده اند. طبق گفته یک تاجر چینی دولت این کشور نیز از نقش منفی اتحادیه آهن و فولاد چین در مذاکرات امسال ناراضی است. وی اظهار کرد کارخانجات خودشان قراردادهای طولانی مدت خرید سنگ آهن را امضاء می کنند چه ایت اتحادیه راضی باشد چه نباشد. او گفت اتحادیه آهن و فولاد چین صلاحیت رهبری این مذاکرات را ندارد.

طولانی شدن بسیار مذاکرات سنگ آهن باعث شد تا اتحادیه آهن و فولاد چین موقعیت خود را از دست بدهد. در حالیکه فقط چند ماه تا پایان سال و آغاز مذاکرات 2010 باقی نمانده، اما نتیجه مذاکرات امسال هنوز معلوم نیست.

۲۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۰۹۶
کد خبر : ۲,۱۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید