به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال سقوط قیمت نفت به حدود ٥٠ دلار وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- یک کارشناس نفتی کویت، پیش بینی کرد: روند کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه خواهد یافت و در آینده به ٥٠ دلار برای هر بشکه نفت خواهد رسید.

به گزارش روزنامه الحیات، خالد بودی، مدیر مرکز مشاوره اداری افق، گفت: در صورت بهبود نیافتن اوضاع اقتصادی جهان و ادامه روند عرضه بیش از حد کشورهای تولید کننده نفت، قیمت هر بشکه نفت تا مرز ٥٠ دلار برای هر بشکه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: کاهش قیمت نفت در ماههای گذشته با توجه به شرایط اقتصاد جهانی، به ویژه در اروپا و بروز نا امیدی نسبت به بازارنفت به وجود آمد.

وی ضمن اشاره به وجود حدود روزانه دو میلیون بشکه مازاد عرضه در بازارهای جهانی، گفت: این حجم از مازاد عرضه، مقدار قابل توجهی نیست اما به عنوان یک عامل اساسی فشار بر قیمت به شمار می رود.

مدیر مرکز مشاوره اداری افق، ادامه داد: افزایش قیمتها تنها در صورت بهبود شرایط اقتصادی جهان امکان پذیر است و اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که  حدود یک سوم از تولید جهانی نفت را بر عهده دارد از کاهش تولید حمایت نکند، احتمال سقوط قیمتها به زیر ٥٠ دلار هم وجود دارد.

بودی اظهار داشت: بازار نفت پیاپی درحال عبور از چرخه فراز و نشیب قیمتها بوده و اکنون یکی از مراحل رکود این چرخه فرارسیده است که به ناچار پس از آن مرحله صعود فرا می رسد اما  نمی توان به صورت قطعی پیش بینی کرد که این صعود چه وقت و با چه قدرتی رخ خواهد داد.

وی افزود: پیش بینیها حاکی از آن است که عرضه با تقاضا در سال ٢٠١٥ برابر خواهد شد که این موضوع ثبات قیمتها را در پی خواهد داشت.

منبع: شانا

۲۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۴۹۷
کد خبر : ۲۱,۸۲۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید