به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار نخست وزیر انگلیس نسبت به بروز دومین بحران اقتصاد جهانی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- وی در یادداشتی که در روزنامه گاردین به چاپ رسیده است، گفت: چراغ های قرمز هشدار دهنده در برابر بروز یک بی ثباتی و عدم اطمینان در اقتصاد جهانی، در حال چشمک زدن هستند .
نخست وزیر انگلیس در این یادداشت عنوان کرد: وجود خطر بروز بی ثباتی و عدم اطمینان می تواند یک خطر واقعی برای اقتصاد انگلیس که در حال خروج از رکود است، شمرده شود.
دیوید کامرون افزود: رشد کم اقتصادی حوزه یورو پیش از این نیز تاثیر منفی خودش را بر روی صادرات انگلیس و نیز صنایع این کشور گذاشته است.
هشدار نخست وزیر انگلیس تنها چند روز پس اظهارات 'مارک کارنی' رئیس بانک مرکزی انگلیس در مورد شبح رکود اقتصادی در اروپا و نیز ابراز نگرانی 'کریستین لاگارد' مدیرصندوق بین المللی پول وازحاضران در نشست گروه 20 در استرالیا، در خصوص تبدیل شدن کسری بودجه بالا، رشد اقتصادی اندک و آمار بالای بیکاری 'به یک هنجار جدید' در اروپا، صورت می گیرد.
کامرون در این یادداشت نوشت:حوزه یورو به دلیل بیکاری بالا،کاهش رشد اقتصادی و خطر واقعی سقوط قیمت ها، در آستانه سومین رکود احتمالی بسر می برد،ضمن اینکه رشد اقتصادهای در حال ظهور نیز که در مراحل اولیه احیای اقتصادی (جهانی ) محرک های رشد محسوب می شدند، در حال کند شدن است.
وی افزود: به رغم پیشرفت صورت گرفته در 'بالی' ( مذاکرات تجاری در سال 2013 میلادی) ، مذاکرات تجارت جهانی متوقف شده و این در حالی است که شیوع ابولا، درگیری ها در خاورمیانه و اقدامات غیرقانونی روسیه در اوکراین به خطر بروز بی ثباتی و عدم اطمینان در اقتصاد جهانی افزوده اند.
به نوشته گاردین، کامرون در این یادداشت این هشدار را می دهد که اقتصاد جهانی ممکن است در همان مسیری قرار داشته باشد که شش سال پیش با سقوط بنگاه های مالی و شروع بحران اقتصادی در جهان ، شاهد آن بودیم .
'
گروه20' روز یکشنبه در پایان نشست دو روزه خود در استرالیا، در بیانیه ای ضمن تاکید بر امنیت انرژی، اعلام کرد می تواند به رشد اقتصادی اعضای خود سرعت بیشتری دهد و ضمن ابراز رضایت از پیشرفت ها در جهت شفاف سازی مالیاتی ، از اقدامات برای مقابله با تغییرات اقلیمی، حمایت مالی کرد.

منبع: ایرنا

۲۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۴۹۶
کد خبر : ۲۱,۸۲۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید