به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تشدید رکود در بازار فولاد تا پایان سال

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص رکود به وجود آمده در صنعت فولاد گفت: این رکود تا پایان سال ادامه دار خواهد بود و آغاز فصل زمستان نیز رکود را تشدید خواهد کرد.

سید رضا شهرستانی در گفتگو با خبرنگار فولاد نیوز ضمن بیان این مطلب افزود: با شروع فصل زمستان شاهد کاهش ساخت و سازها خواهیم بود که این مسئله بازار فولاد را نیز درگیر خواهد کرد .
وی کاهش چشمگیر قیمت محصولات فولادی در سطح جهان و همچنین دامپینگ چین را از دیگر عواملی دانست که به رکود هر چی بیشتر بازار فولاد دامن زده است.
شهرستانی افزود: بازار جهانی فولاد با رکود بی سابقه ای مواجه شده است و هر روز شاهد افت قیمت ها در سطح جهان هستیم به طوریکه قیمت سنگ آهن در 5 سال اخیر افت شدیدی پیدا کرده است.
این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص وضعیت بازار صادرات فولاد کشور گفت: در حال حاضر با مشخص نشدن وضعیت کشور در عرصه سیاسی و وجود تحریم ها و کمبود مواد اولیه بحث صادرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته است .
شهرستانی در ادامه افزود: با تدوین دستورالعمل های جدید در بحث صادرات و گذاشتن سیاست های تشویقی می توان تولیدکنندگان را به این سمت سوق داد.
وی همچنین برای جلوگیری از دامپنیگ چین خواستار اعمال تعرفه بر واردات محصولات فولادی شد و افزود: تحقق این امر این مستلزم اتخاذ سیاست‌های صحیح از سوی سیاست‌گذاران است.
وی در پایان در خصوص روند بی رویه اخذ مجوز واحدهای نوردی گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای نوردی با ضرر و زیان مواجه اند و اکثرا با 40 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و این در حالی است که شاهد دادن مجوز به واحدهای نوردی توسط دولت هستیم که این امر در این مقطع زمانی که رکود در بازار حکفرماست کاری اشتباه است.

منبع: فولادنیوز

۲۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۷۷۴
کد خبر : ۲۱,۸۳۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید