به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مشکل تردد در مرز بازرگان به زودی حل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: مشکل تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال برطرف شدن است و مذاکره با ترکیه روند مثبتی دارد و به زودی حل می‌شود و به نتیجه می‌رسد.

غلامحسین شافعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سوخت یکی از مشکلات تجار برای تردد در مرزهای ترکیه بود، اظهار کرد: نرخ بین‌المللی را کامیون‌های ترانزیتی باید مورد توجه قرار دهند و تصور می‌کنم این موضوع ادعای بیجایی نباشد. در این ارتباط به زودی گشایشی بین دو کشور ایجاد خواهد شد و مذاکرات به نتیجه می‌رسد.

وی در پاسخ به اینکه این مشکل چه زمانی برطرف می‌شود؟ گفت: نمی‌توان زمان مشخصی را برای به نتیجه‌ رسیدن مذاکرات ارائه داد ولی امیدواریم به زودی برطرف شود و اهتمام جدی در این زمینه وجود دارد.

شافعی بیان کرد: قدر مسلم این است که کامیون‌های ترکیه وقتی می‌خواهند از خاک ایران استفاده کنند نمی‌توان به آنها یارانه سوخت داد؛ بنابراین قیمت سوخت باید منطقی باشد و منطقی بودن یعنی قیمت براساس نرخ بین‌المللی اعمال شود.

به گزارش ایسنا مشکل به وجود آمده بازرگانان ایرانی با ترکیه به موضوعی ریشه‌ای در گذشته برمی‌گردد چرا که در گذشته وقتی کامیون‌داران ترکیه به ایران می‌آمدند باک‌های بنزین خود را از بنزین‌های یارانه دار ایرانی به طور مضاعف پر می کردند که این موضوع سو‌ء استفاده تلقی می‌شد و منطقی نبود.

در نقطه مقابل دولت ترکیه برخوردهایی با راننده‌های ایرانی در زمینه‌ هزینه‌های مترتب بر آن‌ها انجام می دادکه مناسب نبود و البته مقرر شد تا طی مذاکراتی کامیون داران ترک به هنگام ورود به ایران باک‌های خود را پلمپ کنند تا در ایران سوخت‌گیری نکنند و در ازای آن ترک‌ها هم از هزینه‌هایی که برای کامیون‌داران ایرانی در نظر گرفته بودند کاهش ندادند که این مشکل همچنان ادامه پیدا کرد.

اما موضوع مهم این است که یک کامیون ترک که از غرب به شرق ایران سفر می‌کند، در زمان بازگشت نیاز به سوخت‌گیری دارد و به مشکل برمی‌خورد؛ بنابراین به نظر می‌رسد دو کشور باید در این زمینه به یک توافق عقلانی برسند.

منبع: ایسنا

۲۷ آبان ۱۳۹۳ ۰۹:۵۳
تعداد بازدید : ۶۷۰
کد خبر : ۲۱,۸۴۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید